Představujeme Vám naše vyučující

Alice Bláhová

Vyučované předměty: Nová germánská medicína, EFT

Bláhová AliceOd střední školy se pohybuji v prostředí zdravotnictví, psychologie, cestovního ruchu a osobního rozvoje. Vyzkoušela jsem spoustu metod, které mají za cíl pomoci v duchovním růstu, pomoci od problémů a řídit si vědomě svůj život směrem, kterým chci – Modrá alfa, Silvova metoda kontroly mysli, Reflexní masáže, Rodinné konstelace, Buddhistická praxe, psychologie…atd. až jsem se v roce 2007 seznámila s EFT, metodou emoční svobody.

EFT pro mne znamenal zlom v mém životě i sebepoznávání. Konečně jsem měla v ruce nástroj pro konkrétní a jasně měřitelnou úlevu od mých problémů a také jednoznačné poznání: příčinou všech problémů, ať už fyzických či psychických, jsou ULOŽENÉ EMOCE v našem energetickém systému, podvědomí a těle ze vzpomínek na situace, které jsme kdy prožili.

Od té doby jsem se začala věnovat profesionálním terapiím a zároveň hledám možnosti jak urychlit uvolnění příčinných emocí a celý proces uzdravení. Od roku 2009 nabízím profesionální pomoc těmito metodami:

Germánská nová medicína – skutečně vědecky ověřená a velmi přesná v příčinách:

*5 biologických zákonitostí vzniku nemoci a obratu ke zdraví

*pro nalezení skutečného příčinného emočního konfliktu pro jednotlivá onemocnění orgánů a jejich částí (toto nemá nic společného s pravděpodobnostními tématy z esoterických kruhů, jako např. Luisa Hay uvádí v knihách, GNM je vědecky přesná a jasně konkrétní i s určením s kým se příčinný konflikt stal – muž/žena, rodič/dítě, šéf/práce)

Faster EFT – rychlá emočně zaměřená transformace – rychlejší forma EFT , jejíž filozofie vzniku problémů spočívá v náhledu na člověka jako na tvůrce a všechny zdroje problémů i nástroje nápravy jsou v nás samých.

Time Line Therapy – terapie časové osy: nástroj pro nalezení a rozpuštění příčinných událostí problému na časové ose našeho života sahající i před naše početí, umožňuje vyčistit od problému více událostí najednou a pročistit tak celou časovou osu z minulosti, přítomnosti až do budoucnosti.

Advanced Clearing Energy (ACE) – pokročilé čištění energií: některé problémy se k nám přidaly v průběhu života „kopírováním“ od ostatních. Pokud nejde zbavit se problému jinou cestou, pak to bude pravděpodobně tím, že to není naše. Metoda ACE umí rozpustit jak naše vlastní problémové energie, tak i cizí energie v našem systému. Vše se děje za plného vědomí, zcela jednoduše a za pomoci přítomnosti našeho Vyššího Já. Součástí této terapie je nové poznání – poučení, které umožní nechat rozpustit problémové energie a zaktivování KÝM VE SKUTEČNOSTI JSME, vašeho skutečného JÁ.

Technika Kvantového Doteku Matrixu (TKDM)– obdoba Matrix Energetics: když si představíme, že vše, co existuje, je složené z atomů, frekvencí a informací, pak TKDM dokáže pracovat rovnou s těmito informacemi v Kvantovém poli a žádoucí nový stav propojit se současnou realitou klienta. Změna je okamžitá, velmi příjemná a uvolnění příčin problému se děje souběžně s navozováním nového žádoucího stavu.

 

Renata Šťastná

Vyučované předměty: „Ve zdravém Duchu zdravé tělo“

foto Renata ŠťastnáProžitková dvoudenní cesta – hravě, s lehkostí. Chceme-li pohnout nějakým tématem ve svém životě (nejen v oblasti zdraví), musíme pohnout také svým fyzickým tělem.

Pohyb, dech, zvuk – učení skrze prožitek a zkušenost „na vlastní tělo“ :).

Narodila jsem se v Plzni, žiju v Českých Budějovicích, občas pobývám v Praze. V mém těle koluje v tomto životě 75% české a 25% slovenské krve. Miluji tanec, hudbu, zpěv, pohyb, přírodu, vaření a jídlo :), lidi a tvoření všeho druhu…Vystudovala jsem Zemědělskou fakultu JČU s ekonomickou specializací a pracovala řadu let (do roku 2010) ve sféře byznysu. Jsem vděčná za všechny zkušenosti, za vše, co jsem se tam naučila. Mohu z toho teď čerpat jinak, NOVĚ.

Ze seminářů, výcviků, tréninků a zkušeností, kterými jsem prošla za posledních zhruba dvacet let, vybírám ty, které považuji ve vztahu k víkendu, kterým vás budu provázet, za podstatné:

  • 1997 Hledání kořenů – techniky auto regrese (Ernestína Velechovská, Petr Velechovský)
  • 2010-2012 Výcvik Systemické konstelace a pohyby Duše a Ducha (Kalyani Pavla Mašková, Pavel Veselý)
  • 2011 Konstelace traumatu (Kalyani Pavla Mašková, Pavel Veselý)
  • 2011 metoda RUŠ (Karel Nejedlý)
  • 2011 Birth into Being – techniky práce s limbickým otiskem (Elena Tonetti Vladimirova)
  • 2015-2016 Světlo ženy – Vizionářka uvnitř i vně – trénink (Sofie Kalyani SarraS)

Jsem Žákyní Mistryně Sofie Kalyani Sarras a skrze ní jsem spojená s linií Ramana Maharshiho a s učením neduality i s dalšími Mistry a učiteli, jako např. Eduard a Míla Tomášovi, Osho, Anandi Ma, Bert Hellinger, Gabrielle Roth…

V posledních 4 letech jsem provázela:

–          Meditačně – prožitkové semináře s technikami přepisu limbického otisku

–          Konstelační semináře

–          Taneční dílny „Svobodné flamenco pro ženy“

–          Taneční dílny „Spontánní tanec“

–          Individuální konzultace

Poděkování v radosti:

Děkuji Sofii Kalyani SarraS (www.kalyani.cz), společenství Lunovrat, kruhu Světlo ženy, svým rodičům Jitce a Karlovi a také sama sobě.

Děkuji Markétě Kastnerové za důvěru a pozvání k provázení víkendu pro Školu přírodní medicíny KAMATÉ.

Antonín Klap

Vyučované předměty: Ájurvéda

Klap AntonínNarozen 1972 v Táboře, vystudoval střední odbornou školu veterinární v Českých Budějovicích. Od roku 2002 se systematicky věnuje východním duchovním naukám (buddhismu), léčebným technikám (léčení pránou, ájurvédskou marmovou terapií), praktikováním Rádžajógy (od tělesných a dechových cvičení přes zásady stravování a životosprávy, receptů pro zdraví až k esoterické psychologii, filozofii a citlivému umění meditace). V současné době patří k předním propagátorům ájurvédy (holistický léčebný systém a nauka o zákonitostech lidského života) a je zakladatelem ájurvédské kliniky Charaka ve které působí jako praktikující terapeut a konzultant ájurvédských léčebných procedur a technik. Jeho životním mottem je: „V lidském srdci je ukryta mnohem větší bytost než je člověk sám…“

Michal Gyepes

Vyučované předměty: Homeopatie

Gyepes MichalJmenuji se Michael Gyepes a jsem absolventem České školy klasické homeopatie v Praze. Po třech letech studia jsem na základě úspěšně složené zkoušky získal diplom z klasické homeopatie. Studium bylo zaměřeno na homeopatickou filosofii, materii mediku a také na teroretické i praktické řešení homeopatických případů, tedy na zpracování léčby.

Česká škola homeopatie, neboli moderní homeopatie, je dílem homeopata Pavla Opelky. Vychází z principu, že člověk se rodí v tzv. formě, tedy s určitým vlastnostmi a sklony k některým onemocněním. V průběhu celého života se navíc setkává s menšími, či většími životními událostmi, v důsledku kterých vzniká nemoc. Pomocí metody Pavla Opelky se na základě odebraných symptomů předepíší pacientovi homeopatické léky, které postupně řeší jednotlivé psychické příčiny. Na základě toho dochází k uzdravení. Metoda je velmi efektivní a používá ji dnes řada žáků autora této metody.

Za zmínku stojí, že Česká školy klasické homeopatie je jediná škola v České republice, která splňuje požadavky České komory klasické homeopatie. Česká komora klasické homeopatie je členem Evropská centrální rady homeopatů (European Central Council of Homeopaths, ECCH). Na základě úspěšného absolvování České školy klasické homeopatie a dvouletého medicínského minima jsem se stal členem České komory klasické homeopatie. K dalším dovednostem patří mimo jiné kineziologie a reiky. Při léčbě využívat také znalosti z oblasti psychosomatiky.

Ing. Martin Janouch

Vyučované předměty: Tradiční čínská medicína

Janouch_Martin_Ing._-_foto_1Na své cestě za poznáním absolvoval Biomedicínské a biokybernetické inženýrství na ČVUT a 1.LF UK. To ale zcela neuspokojilo jeho chápání vesmíru i fungování lidského těla. Proto pokračoval dál studiem tradiční čínské medicíny v TCM Institut a v Číně, studiem koučinku, komunikačních metod, psychologie a osobního rozvoje. Veškeré toto poznání později spojil v jeden uchopitelný celek a snaží se ho předávat dále. Jeho hlavním cílem je, aby si každý našel tu svojí životní cestu a užil si ji v každé chvíli.

V současnosti na Martina můžete narazit v jeho centru TČM a komunikační terapie SanTao v Českých Budějovicích. Účastní se množství přednášek a seminářů po celém světě, kde vystupuje jako přednášející i nadšený posluchač. Občas se toulá ulicemi rodného města, občas cvičí Qi Gong a medituje v parku, nebo spokojeně sedí v čajovně. Pravidelně ho můžete potkat i v divoké přírodě Asie, která je jeho druhým domovem.

Celý jeho život se koncentruje do přítomného okamžiku, celá definice jeho osoby a jeho životní pouti se dá shrnout do dvou slůvek: Já jsem.

Mgr. Kamila Karásková

Vyučované předměty: Fyzioterapie nejčastějších funkčních potíží v populaci, Psychosomatické souvislosti ve fyzioterapii

Karásková Kamila

Vzdělání

  • 2009 – obhájena závěrečná Diplomová práce a získán titul Mgr. fyzioterapie
  • 2007 – státní magisterské zkoušky na Univerzitě Palackého v Olomouci, Fakulta tělesné kultury, obor: fyzioterapie
  • 2005 – státní bakalářské zkoušky, získán titul Bc. fyzioterapie
  • 2004 – studijní pobyt na Lahden ammattikorkeakoulu, Sociálně-zdravotní fakultě – obor fyzioterapie, Lahti, Finsko (5 měsíců)
  • 2001 – zahájení studia na Univerzitě Palackého v Olomouci, Fakulta tělesné kultury, obor: fyzioterapie- magisterský program
  • 1990-1997 – sedmileté Gymnázium J.Wolkra v Prostějově – přírodovědná větev
  • Praxe
    • 2/2012 – dosud – registrovaný fyzioterapeut – soukromá praxe
    • 8-10/2015 – Lázně Berta, Třeboň – fyzioterapeut a odborný garant
    • 11/2011 – 7/2015 – Zdravotně sociální fakulta Jihočeské univerzity, Katedra klinických a preklinických oborů – odborný asistent oboru Fyzioterapie
    • 2011 – dosud – hipoterapeut pro OS KRAPET, Dynín
    • 2011 – dosud – týmový fyzioterapeut pro tanečníky LUASdance, Praha
    • 11/2011 – 5/2012 – OLMA R+, Č.Budějovice, fyzioterapeut na ambulanci
    • 2010-2011 – Rehabilitační klinika Malvazinky – Ambulantní pobočka Praha 1
    • 2009-2010 -Nemocnice Mil.bratří Vizovice, odd: ambulance i lůžka LDN, vedoucí fyzioterapeut
    • 2007-2008 – Hamzova odborná léčebna Luže-Košumberk – odd: neurologie dospělí
  • Studijní praxe: (tohle tam eventuelně být nemusí)
    • 2007 – Hamzova odborná léčebna Luže-Košumberk – spinální jednotka (studijní praxe – 3 týdny)
    • 2007 – Dětská léčebna Vesna, Jánské lázně (studijní praxe – 3 týdny)
    • 2007 – Centrum Paraple, Praha (dobrovolná studijní praxe – 1 týden)
    • 2006 – Fakultní nemocnice Olomouc, odd.traumatologie a JIP(studijní praxe – 3 týdny)
    • 6-8/2006 – Odborný léčebný ústav, Jevíčko – (pracovní poměr při studiu)
    • 9/2004 – 6/2006 – Odborný neurologicko-geriatrický ústav, Moravský Beroun – (pracovní poměr při studiu)
    • 7-8/2004 Tarporley Memorial Hospital v Cheshire, Velká Británie (dobrovolná studijní praxe – 3 týdny)
    • Zájmy: příroda, koně, psi, chůze, vodní sporty, vaření, posezení s přáteli, rekreační přemýšlení….a spousta dalších.

MUDr. Ing. Bc. Markéta Kastnerová, Ph.D.

Vyučované předměty: Diagnostické metody klasické a přírodní medicíny, výživa, životní styl, prevence a podpora zdraví, homeopatie, psychosomatika  v homeopatii, obličejová diagnostika, vyšetření živé kapky krve.

Autorka knih: Medicínské minimum pro každého, Poradce pro výživu, Poradce zdravého životního stylu, Poradce v oblasti přírodní medicíny,  NADH – vše, co byste měli vědět o NADH (Coenzymu-1), Výživové poradenství v praxi, Etiopatogeneze civilizačních onemocnění

Kastnrová MarkítaNarodila jsem se v Klatovech, vystudovala jsem obor všeobecné lékařství na 1. lékařské fakultě Karlovy univerzity v Praze, poté jsem ukončila magisterské studium na Fakultě agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů ČZU v Praze a v následujícím roce  doktorandské studium na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity a bakalářské studium na Teologické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích.

Již během studií jsem se začala zajímat o přírodní způsoby léčby. Homeopatii se věnuji od roku 2005, kdy jsem ukončila dvouletý vzdělávací kurz homeopatie pro lékaře CEDH a dále v roce 2009 jsem ukončila tříleté studium na České škole klasické homeopatie. Od roku 2005 jsem přednášela na Zdravotně sociální fakultě a pracovala na Krajské hygienické stanici Jihočeského kraje se sídlem Českých Budějovicích na oddělení Prevence a podpory zdraví. V současné době přednáším na Pedagogické fakultě JU. Od roku 2008 do současnosti pracuji soukromě jako výživový poradce a poskytuji také celostní poradenství. Protože každá terapeutická metoda nabízí něco jiného a účinky jednotlivých metod se pro vyšší terapeutický efekt doplňují, snažím se na problém nahlížet komplexně. Důležitá je práce na fyzické i psychické stránce a cílem poradenství je najít klíč k rozřešení problému.

Protože největší terapeutický efekt se dostaví, když člověk terapeutickým i životním souvislostem  sám do hloubky porozumí, když pochopí příčiny a okolnosti problému, vidím jako klíčové předávat lidem informace, které jim budou nápomocny k péči o vlastní zdraví a udržování životní, fyzické i duševní rovnováhy. Za tímto účelem vznikla škola Přírodní medicíny KAMATÉ (KAstnerová MArkéta + TÉ – bylinný čaj, přírodní léčba), která svojí nabídkou studijních oborů pokrývá celostní (holistický) přístup ke zdraví.

 

Vzdělání:

Rok 1998         –  složení státní základní jazykové zkoušky z německého jazyka

Rok   1999       –   maturita na Gymnáziu J. Vrchlického v Klatovech

Rok   2005       –  ukončení magisterského studia na 1. LF UK,

                             obor všeobecné lékařství

rok 2006          –   ukončení bakalářského studia na fakultě Agrobiologie, potravinových

                             a  přírodních  zdrojů (FAPPZ) ČZU v Praze, obor Udržitelné

                              využívání  přírodních zdrojů

rok 2008           –   ukončení magisterského studia na fakultě Agrobiologie,

                              potravinových  a  přírodních zdrojů (FAPPZ) ČZU v Praze,

                              obor Udržitelný rozvoj biosféry

rok 2009           –   ukončení doktorského studijního programu Prevence, náprava a terapie zdravotní

                               a sociální problematiky dětí, dospělých a seniorů, na ZSF JU téma dizertační

                              práce: Kouření a konzumace alkoholu u dětí na základních školách Jihočeského

                               kraje

rok 2010         –    ukončeno bakalářské studium na TF JU, obor sociální a charitativní práce

 

 

 

 

Doplňující kurzy:

Rok   2001       –  masérský kurz rekondiční a sportovní masáže

rok 2005           –   dvouletý vzdělávací kurz homeopatie pro lékaře CEDH

rok 2006          –   absolvování kurzu Metodika a prevence léčby závislosti na tabáku,

                              pořádaného  IPVZ

rok  2007         –   absolvování kurzu pro lektory primární prevence, zaměřeného na

                              na primární  prevenci  užívání návykových látek  a dalších sociálně

                              nežádoucích jevů,  pořádaného o. s.  Prev-Centrum

rok 2007           –   absolvování certifikovaného kurzu Hodnocení a řízení zdravotního

                              rizika pracovišti, SZÚ Praha

rok 2007          –    absolvování specializačního kurzu 1. pomoci, pořádaného IPVZ v Praze

2009  –  ukončeno 3 studium na České škole klasické homeopatie

rok 2009    –   kurz rozvoje mezilidské komunikace a emoční inteligence, znaková

                              řeč pro batolata Baby Signs

rok 2009 – absolvent kurzu Poradce pro výživu

rok 2009 – absolvent rekvalifikačního kurzu Poradce zdravého životního stylu

2011  – kurz Darkfield mikroskopie

2012 – kurz mikroskopie pozorování kapky krve ve světlém poli

rok 2015 – kurz Prevence škodlivého užívání návykových látek a prevence závislostí

rok 2015 – kurz Diferenciální diagnostika z pohledu všeobecného praktického lékaře

rok 2015 – Paliativní péče

rok 2015 – Chirurgie pro praktické lékaře

rok 2015 – kurz Psychoterapie

rok 2015 – Základy lékařské etiky, komunikace managementu a legislativy

Praxe:

Rok 2003         –   3 měsíční jazykový pobyt v USA

Rok     2004      –  3 měsíční jazykový pobyt v Hamburku

od roku  2005  –  2014 –  zaměstnanec Krajské hygienické stanice Jihočeského kraje se sídlem

                             v Českých  Budějovicích

2005   –   2012 –  zaměstnanec ZSF JU, katedra veřejného a sociálního zdravotnictví

2008 – současnost – poradenství v oblasti výživy a zdravého životního stylu

2010 – současnost –  vedoucí rekvalifikačních kurzů pro veřejnost: poradce pro výživu a poradce zdravého životního stylu mimo oblast zdravotnictví

Od roku 2010 – současnost  –  externí výuka mediků Plzeňské lékařské fakulty UK – hygiena výživy

Od roku 2012 – současnost – preventivní pracovně lékařská péče, všeobecný praktický lékař

Od roku 2012 – současnost – vedena jako externí školitel Trnavské univerzity, Fakulta zdravotnictva a sociálnej práce, obor veřejné zdravotníctvo

Od roku 2013 – současnost – Pedagogická fakulta JU, katedra výchovy ke zdraví

Vlaďka Jestřábová

Vyučované předměty: Systemické a rodinné konstelace, tělové svíce

 Vlaďka Jestřábová

Původní profesí jsem učitelka hudby. V rámci osobního rozvoje a sebepoznání jsem se seznámila i s metodou systemických a rodinných konstelací. Konstelace mi v životě pomohly najít odpovědi na mnoho otázek, porozumět více sama sobě i okolnímu světu a vidět život v širších souvislostech. Natolik mne tato metoda zaujala, že jsem se začala věnovat jejímu intenzivnímu studiu. Konstelace využívám při práci s klienty jak při skupinových seminářích, tak v individuální práci.

Studium Akademie staré hudby MU Brno, Semináře osobního rozvoje u Marry Hall, Ernestíny Velechovské, MUDr.Pavla Špatenky a.j., Škola Poznání, Rekvalifikace Masér rekondičních masáží, Výcvik systemických konstelací Jana Bílého, Členka České asociace systemických konstelací.

Definovat stručně rodinné či systemické konstelace tak, aby byl zachycen celý jejich rozsah, je prakticky nemožné. Konstelace jsou živá terapeutická metoda, je to proces, který plyne a zasahuje do více úrovní bytí. Nejčastěji si klient přichází pomocí konstelace řešit své osobní problémy ve vztazích, v rodině, v práci, zdravotní obtíže apod. Během konstelace se v naprosté většině případů objevují skryté příčiny zpracovávaných problému. Často je původ někde zcela mimo naše aktuální reálné vnímání, např. několik generací zpátky v rodě. Různá traumata a tabu se v rodinách táhnou přes generace, aniž bychom o tom vědomě cokoliv tušili. Nemluví se o nich z nejrůznějších důvodů, nebo prostě zcela upadla v zapomnění. Přesto se tato informace v energetické podobě v systému uchovává a skrytě působí. Právě prostřednictvím konstelací je klientovi umožněno pochopit příčinu problému nahlédnutím do skrytých vazeb v systému, a uvědomit si svou roli v něm.

Klient si z přítomných osob vybere zástupce za sebe a za jednotlivé osoby / otec, matka, sourozenci, partner, syn apod./, případně abstraktní formy / bolest, strach aj./ a postaví je do konstelačního pole tak, jak to vnímá. Už prvotní rozestavení postav v prostoru mnohé napoví o vnitřním obrazu klienta, o tom, jak on vnímá systém jako celek, vztahy mezi zástupci a své místo systému. Velkou výhodou této metody je fakt, že klient se přímo neúčastní děje, ale má možnost vnímat ho z pohledu zvenku. Přesto ale zůstává se systémem propojen a v rámci vlastních možností vnímá vše, co se odehrává. Konstelář, který vede konstelaci, udržuje úzký kontakt s klientem i se všemi zástupci po celou dobu konstelace. Dotazuje se postav na jejich pocity, vnímá proud energie konstelace, může použitím terapeutických vět pomoci k uvolnění napětí, pokud je to nutné. Sleduje, zda u kohokoliv z účastníků nedochází k neadekvátním emočním projevům či retraumatizaci. Cílem konstelace je pochopení, přijetí a harmonizace konfliktů, ne jejich bezúčelná dramatizace nebo dokonce retraumatizace.

Situace odehrávající se v konkrétní konstelaci se většinou nějakým způsobem přímo týkají i všech zúčastněných osob v rolích zástupců a též přihlížejících diváků. Nežijeme odděleně od okolního světa, ale vždy jsme součástí většího celku, systému. Co se dotýká systému, dotýká se i nás a co se dotýká nás, dotýká se také systému. S takovýmto pohledem pracují systemické konstelace.

Těším se na vás.

Vladimíra Jestřábová, členka ČASK /Česká asociace systemických konstelací/

MUDr. Milan Oulehla

Vyučované předměty: Cesta k pochopení, lásce a zdraví, Poetoterapie

OulehlNarodil se v Č. Budějovicích a po absolvování gymnázia v Č. Budějovicích vystudoval lékařskou fakultu UK v Praze. Píše, žije a pracuje v Českých Budějovicích, kde provádí soukromou chirurgickou praxi a na JČU vede seminář Poetoterapie.

Autor knih: Cesta k pochopení, lásce a zdraví (2014), Sen o pravdě (2010), Zastavení (2011).

Verbální terapie jako prostředek k duchovnímu rozvoji a k podpoře lidského zdraví. Cesta k poznání, odpuštění, klidu, pokoře a lásce. Porozumění druhým. Význam lásky a empatie. Terapie pomocí koncentrované myšlenky – energií verše. Pochopení pravdy. Vnímání krásy a její interpretace. Zdravotní potíže při velké psychické zátěži. Uklidnění mysli četbou a poslechem.

Mgr. Pavel Opelka

Vyučované předměty: Homeopatie

opelkaMagisterský titul získal na Teologické fakultě v Českých Budějovicích, kde v roce 2006 obhájil svou diplomovou práci Krize současného myšlení v díle Karla Skalického. Zajímá se o filozofii, dějiny, umění a karate.

Od absolutoria London College of Classical Homeopathy v roce 1995 se intenzivně věnuje homeopatické praxi (Praha, Brno) a souběžně pracuje v oblasti výzkumu a výuky v oblasti homeopatie. Je spoluzakladatelem a členem České komory klasické homeopatie a podílel se na zapojení ČKKH do Evropské rady pro klasickou homeopatii (ECCH 2001).

Dne 8. 3. 1997 založil Českou školu klasické homeopatie. Zpočátku se v rámci této školy věnoval vzdělávání nových lektorů. V roce 2001 otevřel v Brně kurs pro absolventy jiných homeopatických škol, který v měnícím se složení funguje dodnes. Pro absolventy jeho pražských kurzů byla obdobná výuka zahájena na podzim 2010.

Od roku 2004 se v Praze a v Brně pravidelně otevírají tříleté kurzy klasické homeopatie pro zájemce bez předchozího studia homeopatie. Tyto kurzy splňují požadavky ECCH (znalosti Materie Mediky, homeopatické filozofie, repertorizace, supervize; vzdělání v oblasti medicínského minima následně zajišťuje ČKKH). V současné době je to jediná škola v České republice, která je prostřednictvím akreditace ČKKH spojena s ECCH.

Česká škola klasické homeopatie se opírá o základní principy klasické homeopatie, přesahuje však rámec obvyklé homeopatické výuky v tom, že svým studentům poskytuje hluboký vhled do systematizace homeopatických léků. Učí také variabilnímu přístupu k homeopatické léčbě (široké i velmi přesné zaměření léčby). Pavel Opelka zavedl do homeopatie řadu významných pojmů: léčba ve vrstvách, léčba v liniích, nauka o formách, vývojové linie chorob, časoprostorová mapa, holistický realismus jako nauka o systémech. Některé z těchto pojmů se začínají uplatňovat i v jiných homeopatických školách.

Kromě výuky ve svých kurzech je už řadu let pravidelným přednášejícím na letních školách pořádaných ČKKH, kde se dělí o své bohaté zkušenosti získané praxí i výzkumem. Zabýval se v této souvislosti velkou škálou témat, např. Vývoj ženy / Vývoj muže / Vývoj dětí z hlediska homeopatie, Dítě a škola, Homeopatická systematizace periodické tabulky, Systematizace rostlinné říše, Homeopatická léčba alergií, Homeopatická léčba plísní, Homeopatie a poruchy výživy, Homeopatie a její vztah ke společenským vědám, Homeopatie a vývoj společnosti, Stres a jeho léčba. Některé ze svých poznatků publikoval v Homeopatických listech: Příspěvek České školy klasické homeopatie k otázce fungování homeopatických léků (2008, č. 1-2), Sepie (2008, č. 3-4), Arsenicum album (2009, č. 1-2).

Bc. Petr Prokopec

Vyučované předměty: Astrologie, psychosomatika a rozpor mezi vědou a klasickou astrologií

Prokopec PetrPocházím z astrologické rodiny. Již v deseti letech mě otec učil počítat první horoskopy, protože ještě nebyla doba počítačová. Astrologii  studuji celý život, zaměřuji se na výklady nativních a partnerských horoskopů. Věnuji se i astrologickému poradenství pro různé oblasti podnikání. Využívám astrologicko-psychologické symboliky v poradenství a psychoterapii. Mám stále na paměti a zachovávám jistý pohled na vrozenou důstojnost člověka, jelikož s každým jedincem je zrozen nejenom nový obraz života, ale zároveň i nový svět. Studoval jsem psychoterapii a pomáhám zvládnout život a jeho úskalí zneužívaným ženám v dětství. K tomu bohatě využívám astrologicko-psychologické znalosti a hypnoterapii.

MUDr. Hana Sedláčková Řezníčková

Vyučované předměty: Homeopatie, EAV diagnostika

Sedláčková ŘezníčkováLékařskou fakultu všeobecného lékařství jsem absolvovala v r. 1976 v Plzni. Nastoupila jsem na interní oddělení v Čáslavi. V roce 1978 vznikl obor všeobecného lékařství, a protože jsem vždy člověka chápala jako jeden celek, přihlásila jsem se k přípravě na atestaci do tohoto oboru. Absolvovala jsem stáže jak na interně, chirurgii, gynekologii, ale i v malých oborech jako na ORL, očním, neurologii, psychiatrii a dětském lékařství. V roce 1980 jsem složila atestaci 1. stupně, v roce 1989 atestaci 2. Stupně v oboru všeobecného lékařství. Při přednáškách před 2. atestací jsem v doškolovacím institutu v Praze měla možnost vidět film o akupunktuře. Zcela mě zaujala další možnost rozšíření celostního pohledu na člověka, takže jsem dále absolvovala kurzy akupunktury, homeopatie a posléze kurz elektroakupunktury dle Dr. Volla. Tato metoda mě oslovila nejvíce – jde v podstatě o syntézu metod přírodní medicíny s možností měření energie v jednotlivých drahách. Zároveň s praxí praktické lékařky již od r. 1989 provádím elektroakupunkturní měření. Tato kombinace je výhodná v neustálém rozšiřování možností léčby přírodní medicínou při možné kontrole medicíny západní. Podstatně se rozšiřuje pochopení celostního principu v medicíně, tato kombinace dává jiný pohled na většinu chronických onemocnění a je vynikající v rámci prevence. Metoda EAV umožňuje pochopit poruchy informačního systému daleko dříve před manifestací nemoci v pojetí západní medicíny. Všichni, kdo jsme se dali na tuto cestu, se neustále učíme, ale domnívám se, že tento přístup je medicínou budoucnosti.

Prof. Ing. Miloslav Šoch, CSc.

Vyučované předměty: Homeopatie

soch fotoProfesor na katedře veterinárních disciplín a kvality produktů ZF JU jako, od r. 2008 je děkanem Zemědělské fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích.1993 – 1995 – studium anglické klasické homeopatie u „The London College of Classical Homeopathy“ v rozsahu 400 výukových hodin, 50 hodin řešení případů se supervizí a závěrečnou zkouškou. Získání diplomu „International Diploma in Classical Homeopathy“

  • 1995 – 1996 – absolvování kurzu „Holandsko – indická škola klasické homeopatie“ v rozsahu 190 výukových hodin pořádaných Institutem postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví v Praze.
  • 1997 – jednoletý nástavbový kurz „Holandsko-indické školy klasické homeopatie“ pořádaný Institutem postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví v Praze
  • 1998 – jednoletý nástavbový kurz „Holandsko-indické školy klasické homeopatie“ pořádaný Institutem postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví v Praze
  • 1999 – jednoletý nástavbový kurz „Holandsko-indické školy klasické homeopatie“ pořádaný Institutem postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví v Praze
  • 2000 a dále – průběžná nástavbová školení „Holandsko-indické školy klasické homeopatie“ pořádaná Institutem postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví v Praze a Českou lékařskou homeopatickou společnost

Absolvent řady letních homeopatických škol a víkendových přednášek našich i zahraničních homeopatů.

Homeopatií se v oblasti lidského zdraví věnuji z osobního zájmu, v oblasti veterinární homeopatie se podílím na pokusech zabývajících se především prevencí chorob a průkazem účinnosti homeopatické léčby.

Emílie Špačková

Vyučované předměty: Reflexní terapie

OLYMPUS DIGITAL CAMERAReflexní terapii, kosmetice a masérství jsem se začala věnovat od roku 1992. Své znalosti v oboru jsem získala prostřednictvím pana Ing. Janči a poté jsem je rozšiřovala a obohacovala díky Ing.Trefnému, který je blízkým spolupracovníkem Ing. Janči. V současné době se své praxi aktivně věnuji. Usiluji o to, aby péče o klienta byla komplexní. Kromě reflexní terapie využívám i další metody, především homeopatii, bylinky, automatickou diagnostickou kresbu a také etikoterapii, která je zaměřena na duchovní a duševní příčiny nemoci.  Důraz kladu také na úpravu životosprávy ve vztahu k pentogramu. Individuálně používám Breussovu masáž a Dornovu metodu. Letošní rok končí mé studium na IAS. Posledních pět let se věnuji také pořádáním kurzů reflexní terapie pro veřejnost.

.

Mgr. Ján Štěrba, Ph.D.

Vyučované předměty: Biochemie

Štěrba_Ján_fotoV roce 2002 ukončil bakalářské studium v oboru chemie na Přírodovědecké fakultě Univerzity P. J. Šafárika v Košiciach, Slovenská republika. V roce 2003 absolvoval studijní pobyt na Fakultě chemie Aristotelovy univerzity v Soluni v Řecku. V roce 2004 ukončil magisterské studium v oboru Chemie, specializace biochemie na Ústavu chemie  Přírodovědecké fakulty Univerzity P. J. Šafárika v Košiciach. Získal vyznamenání děkana PrF UPJŠ. Od roku 2004 byl zaměstnancem Laboratoře klinické biochemie, NsP Veľké Kapušany, Slovenská republika a ve stejném roce započal doktorské studium Molekulární a buněčné biologie a genetiky na Přírodovědecké fakultě Jihočeské univerzity (PřF JU) v Českých Budějovicích. V letech 2004-2007 působil jako výzkumný asistent na Parazitologickém ústavu, Biologického centra AVČR v Českých Budějovicích. Od roku 2004 vede praktická cvičení z Biochemie na PřF JU a od roku 2005 je garantem předmětu Farmakologie a toxikologie Přf JU. Od roku 2006 působí jako asistent na Přírodovědecké fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a v tomtéž roce se stal řešitelem grantu Grantové agentury Jihočeské univerzity. V roce 2006 absolvoval také pracovní pobyt v Ottawě v Kanadě (Institute for Biological Sciences, National Research Council of Canada, Ottawa, Canada). Od roku 2007 působí jako odborný asistent/lektor na Přírodovědecké fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a stal se řešitelem grantu Grantové agentury Jihočeské univerzity. V roce 2007 absolvoval opět pracovní pobyt v kanadské Ottawě. V roce 2009 se stal řešitelem grantu Grantové agentury Akademie věd České republiky (do roku 2011) a v tomtéž roce absolvoval pracovní pobyt v USA (National Centre for Glycomics and Glycoproteomics, Department of Chemistry, Indiana University, Bloomington, USA).

Ing. Jana Holická

Vyučované předměty: Vyučované předměty: Bachovy esence, Esence volně žijících zvířat WEAE a Duchovní příčiny nemocí

Holická Jana

Studium Školy reflexní terapie manželů Patakyových a kurzů u Ing. Jiřího Janči, kineziologie One Brain a systému Bachových esencí ji přivedlo až k terapeutické praxi. S klienty pracuje komplexně a podněcuje je k práci na sobě. K odstranění psychických i fyzických problémů využívá kineziologii, Bachovy esence, Esence volně žijících zvířat WEAE (aj. esence), reflexologii, meridiánové masáže APM a vlastní metodu Eye to Eye k odstranění psychických bloků. Pomáhá klientům v jejich léčení a vývoji vyhledáváním psychických příčin nemocí a prací s duchovními energiemi.

Pořádá přednášky a semináře Bachových květových esencí a aromaterapie, Jihočeských květových esencí, Esencí volně žijících zvířat a Reflexní terapie. Při  práci s klienty využívá také aromaterapii (ATOK, Salus). Je 1. Certifikovanou poradkyní esencí Volně žijících zvířat v Evropě a dlouholetou spolupracovnicí společnosti Cosmetics ATOK International, kde se pravidelně řadí mezi nejlépe hodnocené profesionály.

Absolvovala Esoterní školu Energie krajiny Ing. Pavla Kozáka a pokračovací semináře Ing. Pavla Kozáka, Esoterní semináře Mgr. Hany Blochové, Školu reflexní terapie a Školu meridiánových masáží.

Žije a pracuje v Českých Budějovicích , kde také provozuje svou prodejnu čajů, koření, aromaterapie, esencí aj. Johanka a poradenství pro své zákazníky.

Puchovska Rajisa – Lorka                                         

Vyučované předměty: Neobvyklé způsoby uzdravení a léčby(urinoterapie, léčivé vlastnosti petroleje, hladovění, mechanická očista těla).

Roku 1986 jsem vystudovala studium Pedagogické univerzity v Drugobyči.Následovalo 16 let pedagogické praxe.Po celou dobu studia a práce ve školství jsem se zajímala o netradiční medicínu (hladovění,urinoterapie,vodoléčba,léčení petrolejem,masáže).V průběhu let narůstal počet lidí,kteří se v mé blízkosti těmito metodami úspěšně uzdravovali.Od roku 2001 tyto metody praktikuji v České republice.

MUDr.  Katarína  Lukáčová

Vyučované předměty: Patologie

Narozena v Považské Bystrici ve Slovenské republice. V letech 1988 -1989 pracovala ve Fakultní nemocnici v Martine na mikrobiologickém oddělení jako laborantka. V letech 1989 -1995 studovala Jeseniovu lékařskou fakultu  na Univerzitě Komenského ve Slovenské republice.  V letech 1995 -1997 pracovala v Nemocnici v Teplicích jako sekundární lékař na interním oddělení. Od roku 1999 doposud působí na Přírodovědecké fakultě Jihočeské univerzity, kde vyučuje antropologii (anatomickou část). V letech 2002 – 2004 pracovala v Kensingtonu, s.r.o, poradenské firmě v oblasti managementu jako odborný konzultant. Od roku 2004 do současnosti pracuje v Nemocnici České Budějovice a.s. jako  lékař na oddělení patologie a od roku 2004 do současnosti také přednáší patologii a histologii  na ZSF  JU v Českých Budějovicích.

Mgr. Jana Kindlová

Vyučované předměty: Psychologie, Zdravá komunikace aneb komunikací ke zdraví

Kindlová_fotoDobrý den, dovolte mi, abych se Vám stručně představila. V roce 2011 jsem ukončila magisterské studium psychologie na MU v Brně. Následně jsem tři roky pracovala jako psycholog v Pedagogicko-psychologické poradně v Českém Krumlově, přes dva roky pak v Centru pro studenty se speciálními potřebami na Jihočeské univerzitě. Učila jsem také rekvalifikační kurzy pro úřad práce (zaměření na rozvoj tzv. „měkkých dovedností“ a anglický jazyk). V minulosti jsem prošla různými typy vzdělávání zaměřenými zejména na vzdělávání a diagnostiku. V současné době se věnuji zejména psychologii vzdělávání a konzultační činnosti, komunikaci, motivaci, asertivitě a psychohygieně, učebním stylům, přístupům dle osobnostních typů a také práci s cizími jazyky.

Psychologie je součást našich životů, ať chceme nebo nechceme a já bych Vám ráda přiblížila, jak je možno její různá odvětví prakticky využít.

Těším se na setkání s Vámi! Jana Kindlová

Mgr. Helena Veselá

Vyučované předměty: Seminář duchovního a osobnostního rozvoje

Veselá HelenaMgr. Helena Veselá je absolventkou Pedagogické fakulty v Plzni a svoji původní profesi vykonávala po dobu třinácti let na střední škole v Hořicích v Podkrkonoší. Od roku 2004 provozuje svoji soukromou praxi, kde pracuje jako léčitelka a terapeutka (v současné době v Českých Budějovicích). Posledních patnáct let se intenzivně zabývá otázkami smyslu života a vesmírných zákonitostí. V profesním oboru pak duchovními příčinami fyzických onemocnění a léčením pomocí vkládání rukou. Praktikuje Dornovu metodu a Breussovu masáž. Kromě své praxe pořádá přednášky, semináře a kurzy pro veřejnost.

Dita Prchlíková

Vyučované předměty: Kineziologie

Prchlíková DitaJsem zrozena ve znamení Raka s ascendentem v Kozorohu. Vnímám hloubku emocí s vědomím vynést je napovrch, pochopit a uzdravit. Kozorožka ve mně vyžaduje  řád a smysl a drží mě na zemi. Uzdravit druhého není v naší moci. Vyladění sebe může však přinést druhému možnost

v prostoru rovnováhy najít optimální cestu pro sebe sama. Celý můj život je obohacen setkáváním s lidmi, jejichž prostřednictvím mám možnost vnitřně růst a  poznávat sebe samu. Je to jejich DAR mně, kterého si nesmírně vážím. Mým DAREM ostatním je dát  možnost znovu uvidět VOLBU a najít své vlastní řešení.

Vystudovala jsem zemědělskou školu, dva roky jsem strávila v Rakousku studiem obchodu a bankovnictví. Práce v bance ve mě probudila smysl pro jasnost a pořádek. Touha jít dál mě vedla na Vysokou školu ekonomickou, kde jsem se setkala s lidmi, díky nimž jsem se posunula nejen ve znalostech daní a účetnictví, ale potkala jsem tu alternativní směry léčení. Vyvážila  jsem si tedy praktické účetnictví studiem Systému One Brain-Jednotného mozku. Své dovednosti prohlubuji dalším studiem a hledáním nových zdrojů, informací a možností.

MUDr. Andrea Hauserová

Vyučované předměty: Základy fungování lidského těla – somatologie, Patologie

Hauserová AndreaVystudovala Univerzitu Karlovu, Fakultu všeobecného lékařství Plzeň, pracovala jako  praktický lékař na poliklinice Sever. Od roku 1995 do současnosti soukromé podnikání, v současné době externě  vyučuje na zdravotnické škole VLOČKA předměty anatomie, patologie, latina.

 

.

Radmila Malinovská

Vyučované předměty: Fytoterapie

Malinovská RadmilaŽivot je dar a stvořitelé našeho životního příběhu jsme my. Všechno v něm i všichni v něm jsou naší součástí. Naše mysl i naše emoce. Vše, co naše mysl vymyslí a naše emoční tělo ucítí. Pokud máme emoce pod kontrolou, tak se nám jde snadněji i přes životní překážky, které si sami vytváříme.

Život jsme si vybrali dobrovolně. Přišli jsme sem proto, abychom se naučili prožívat emoce a abychom s nimi uměli pracovat. Každý den si můžeme vybrat, s jakými emocemi ukončíme den. Zda jsme prožili pěkný den a jsme spokojeni, nebo zda to bylo náročné. Pokud jsme prožili něco těžkého, můžeme tomu rozumět, ale také to můžeme nechat bez porozumění a jen tak to přijmout.

A stejně tak i když se ráno probouzíme, tak se můžeme naučit myslet na vše co má přijít s radostí, lehkostí a odvahou. Tyto ozdravné myšlenky můžeme tvořit ještě se zavřenýma očima, než procitnem do plného vědomí. Se zavřenýma očima jsme částečně v podvědomí a emoce můžeme mít pod kontrolou. S otevřenýma očima jsme v plném vědomí a vedení se ujímá naše mysl.

Každý člověk je součástí přírody, která je ovlivňována podle ročních období, měsíčních cyklů, počasí a dalších vlivů. V tradiční medicíně se používá pentagram, a ten nám ukazuje, které orgány si máme hýčkat v každém ročním období, když rok rozdělíme na pět částí.

Marcela Bohuslavová

Vyučované předměty: Fytoterapie

bohuslavov_marcela_-_foto_2-_fytoterapieNarodila jsem se v roce 1969 ve znamení Vodnáře s ascendentem ve Vodnáři. Jsem matkou dvou synů. Mám veliké štěstí, mohu pracovat v profesích, které mě naplňují. Bylinářka – to je moje původní profese. Bylinkám se profesionálně věnuji od roku 2001, kdy jsem na Kladně otevřela obchůdek Bylinky a koření. Od té doby radím lidem, prodávám byliny, čaje, aromaterapii, kosmetiku, drahé kameny. Také přednáším a pořádám různé kurzy.

Dula – o existenci dul jsem se bohužel dověděla, až když byly mé děti veliké – narodily se v letech 1993 a 1996. Přes to mě tato možnost nadchla a velmi oslovila – uvědomila jsem si, jak moc bych někoho takového při svých porodech potřebovala. V roce 2012 jsem se přihlásila do dvouletého výcviku pro duly, které pořádá občanské sdružení České duly. V tuto chvíli jsem akreditovaná dula.

Ing. Pavel Kozák

Vyučované předměty: Energie krajiny

Kozák Pavel

 

Držitel stříbrného Bludného balvanu za rok 2004 – se zabývá zkoumáním působení nevysvětlených jevů a spojitostí mezi nimi, planetou Zemí, Vesmírem a bytostmi, které jej obývají. Jeho zájem o nevysvětlené věci vznikl v materiální rovině jevů. Postupně získávané zkušenosti jej přivedly k přesvědčení, že odpovědi na otázky přesahující rámec současné vědy jsou obsaženy v duchovní oblasti a schopnosti člověka tyto odpovědi obdržet jsou často úměrné jeho duchovní úrovni.

Pracuje převážně v terénu při psychotronickém vyhledávání a zkoumání energetických fenoménů, které ovlivňovaly život prastarých kultur a byly jimi také využívány. Poznáním účelu míst a staveb takto vzniklých dochází k aspoň částečné rekonstrukci pravěké evropské filozofie druidismu a jejích praktických prostředků, týkajících se krajinných sil. Věří, že návrat k těmto velmi starým vědomostem může vést ke znovuobjevení a uplatnění čistých technologií a tedy k uchránění bytí naší planety. Pavel Kozák je autorem řady knih o těchto věcech. Aby mohl o nich také učit, založil agenturu ArchET a jejím prostřednictvím pořádá semináře na různých místech Čech a Moravy, vždy spojené s vycházkami do významných a posvátných míst.

Eva Maratová

Vyučované předměty: Aurická typologie, Duchovní příčiny nemocí, Irisdiagnostika

Maratová EvaNarodila  se 3.3.1946, 18 let pracovala ve Filmovém průmyslu na Barrandově. Kvůli nemoci hledala pomoc v alternativní medicíně a 6 let studovala u Milana Calábka Universitu Nové doby. Mezi tím pracovala v duchovně-vzdělávacím centru Equilibrium, kde se seznámila s irisdiagnostikou, díky ní se vyléčila a začala se touto metodou zabývat.  V současné době  pracuje v Naturapatyce, kde pomocí irisdiagnostiky hledá  příčiny zdravotních problémů klientů.

 

Sylabus:

  • seznámení s irisdiagnostikou jako energetickou metodou, kde v oční duhovce lze najít příčiny všech problémů
  • psychika, jako příčina zdravotních problémů
  • spojení léčby hrubohmotného těla s léčbou těla jemněhmotného, tj. naší mysli

Ing. Bc. Jana Mašková

Vyučované předměty: Biorezonanční terapie

původně inženýr kybernetiky, dnes fyzioterapeut

Jana MaškováNa prahu dospělosti v 17 letech jsem zvolila nevhodný obor studia, životní omyl, který zavřel cestu ke studiu lékařské fakulty. Od inženýrské promoce se však téměř výhradně věnuji medicíně, ať už klasické nebo alternativní. Už v létě 1989 jsem absolvovala první kurs čínské medicíny a akupunktury. Od té doby jsem prošla bohatou řadou kursů od homeopatie přes reflexní terapii, bylinkářství, energetické léčení, pulsovou diagnostiku, aurikuloterapii, jógu, různé druhy masáží, ajurvédu až k autopatii a detoxikaci dle MUDr. Jonáše. Jsem též absolventkou University Nové Doby M.Calábka. Tento proces vyústil ve studium fyzioterapie na ZČU, které jsem zakončila ve svých 47 letech. Tou dobou jsem se také setkala s biorezonančním přístrojem Bicom, který mne svými účinky doslova okouzlil a dosahem svých možností mne fascinuje dodnes. Byl i tématem mé bakalářské práce. (odkaz na bakalářku)

O Bicomu

Správné používání přístroje Bicom předpokládá celostní pohled na člověka. Tedy vnímat člověka ve všech jeho souvislostech, tak, jak to dělaly starověké medicínské systémy. Celostní pohled používám i ve fyzioterapii. Zastávám názor, že ani zde nelze oddělit tělo od duše, jednotlivé končetiny od těla nebo vnitřních orgánů. Systémy, které vnímají člověka jako celek, mají daleko větší šanci na odstranění příčin onemocnění, nejen na odstranění příznaků.

I zde platí Newtonův zákon akce a reakce. Jinými slovy, každá akce má svoji reakci, tedy

každá změna v jednom bodě vyvolá změnu ve všech ostatních bodech systému, ať už mechanickou nebo hormonální, elektrickou apod.

Toto je i jedním z principů metody Funkční manuální medicína dle MUDr. M. Tichého, jejíž jsem absolventem (a nadšeným propagátorem).

Ve své praxi se zabývám velmi často se vyskytujícími abnormalitami v postavení pánve. Správné postavení pánve považuji z hlediska fyzioterapie za klíčové, od nějž se odvíjí mnoho dalších problémů nejen s bederní částí páteře, ale i problémy s krční páteří, pletencem ramenním a další problémy v oblasti horních i dolních končetin (např. karpální tunely). Nesprávné postavení pánve se řetězí i do dolních končetin a může mít vliv i např. na problémy s koleny.

Dále se zabývám odstraněním triggerpointů, na pohmat bolestivých bodů, které automaticky vznikají, pokud je sval ve spasmu. Toto ošetření bývá často bolestivé, ale přináší dlouhotrvající úlevu od chronických potíží.

V současné době pracuji jako fyzioterapeut na částečný úvazek v Německu a kromě toho provozuji vlastní praxi fyzioterapie a biorezonance Bicom v Čechách.

K léčení nejrůznějších potíží používám metody, které za co nejmenších nákladů (časových i finančních) prostě fungují.

MUDr. Jan Palouček

Vyučované předměty: Bioetika, Biotronika, Thanatologie

Palouček JanMUDr. Jan Palouček, 51 let, vystudoval obor všeobecného lékařství na lékařství fakultě UK v Praze. Atestoval v oboru ortopedie a traumatologie. Pracoval na ortopedické klinice ve Vinohradské nemocnici v Praze, později jako okresní ortoped. Od r. 1991 se věnuje alternativní medicíně. Je autorem textu knihy Cesta k životu, Poselství barev a Barevného kalendáře, který vychází již třetím rokem. Svými články přispívá zejména do časopisu Svět Grálu. Je autorem aktivační technologie Devon, která využívá přirozených vlastností vody, zejména pak její schopnosti přenášet informace a zprostředkovávat léčivé podněty živým organismům. Při své práci spojuje hledisko klasicky vzdělaného lékaře a léčitele. Využívá řadu metod, jako je Bachova květová terapie, homeopatie, léčba pomocí barev nebo drahokamů.

Bohumil Vurm

Vyučované předměty: Antická mystéria a jejich symbolika v umění

Bohumil VurmProgram: Duchovní střediska antického světa (Eleusis, Delfy, Mithranea). Hlavním smyslem mystérií byl duchovní i hmotný přínos pro jedince, který byl prostřednictvím rituálů zasvěcován do tajemství života a smrti. Pokračování antických mystérií v tajných organizacích rosikruciánů a svobodných zednářů. Symbolika antických mystérií v architektuře a umění až do dnešních dnů. Umění jako prostředek poznávání a jeho vliv na zdraví.

 

Bohumil Vurm je spisovatel a tvůrce výstav s historickou tematikou. Je členem mezinárodní organizace FIJEV se sídlem v Paříži, která sdružuje novináře a autory s vinařským zaměřením.

Jako první u nás v 90. letech začal přednášet o karetním systému tarot a jeho symbolice. Dlouhodobě se zabývá evropskou historií a dílem nizozemského malíře Hieronyma Bosche. Přednáší pro širokou veřejnost i na školách a univerzitách, doma i v zahraničí. Jeho přednáška „Bosch a tarot“ byla otištěna ve sborníku z mezinárodní konference konané v roce 2010 v Nizozemí.

Napsal první původní českou encyklopedii tarotu. Jeho úspěšné trilogie „Tajné dějiny Evropy“ a „Příběh templářů.“ byly vydány také v Maďarsku. Mezi jeho další knihy patří „Rudolf II. a jeho Praha“, „Praga Mystica“, „Tarot a hledání smyslu života“ a „Karel IV. – rytíř, poutník, král a císař“.

Je autorem či spoluautorem scénářů k výstavám „Praga Mystica“, „Krásy a tajemství České republiky“, „Vivat Comenius“, „Páni z Rožmitála“ a „Víno napříč staletími“. Předsedá Nadaci Hieronymus propagující dílo Hieronyma Bosche.