Poradce v oblasti přírodní medicíny – Praha

Profil absolventa

Doba studia 2 roky, celkem 16 víkendů (vždy sobota a neděle), 8 víkendů za školní rok.

Obor je určen pro všechny, kteří se zajímají o přírodní medicínu. Přírodní medicína existovala vedle oficiální medicíny od pradávna, a proto je cílem dvouletého oboru Poradce v oblasti přírodní medicíny propojit klasickou medicínu s medicínou přírodní.  Poradce obdrží znalosti z klasické a přírodní medicíny, takže bude umět na základě získaných vědomostí podpořit léčbu pomocí přírodních produktů a terapií a tím podpořit hojivý proces a snížit dopad nežádoucích účinků klasické léčby. Cílem je seznámit se s výhodami a eventuálními riziky jednotlivých terapeutických postupů, student by měl získat základní přehled o jednotlivých léčebných metodách tak, aby dokázal v případě řešení zdravotního problému zvolit nejvhodnější kombinaci technik, které povedou k maximálnímu efektu podpory zdraví.  Poradce umí nabídnout i vhodné přístupy vedoucí k prevenci onemocnění.

Absolvent dostává certifikát o absolvování oboru pod záštitou Školy celostní a přírodní medicíny KAMATÉ.

Cena studia: 1. školní rok 14 000 Kč, 2. školní rok 14 000 Kč.

Cena studia – viz ceník Školy Kamaté.

Rozvrh hodin

sobota 9-17 hodin, neděle 9-16 hodin

sobota 9 – 17 hodin, neděle 9 – 16 hodin 1. ročník

1.    Ročník 2024/2025

termínyvíkenddatumpředmětvyučující 
12.10.20241 sobotaPsychologie Mgr. Martina Brožková
13.10.20241 nedělePsychologieMgr. Martina Brožková
2.11.20242 sobotaZáklady fungování lidského těla – somatologieMUDr. Anna Marešová
3.11.20242 neděleZáklady fungování lidského těla – somatologieMUDr. Anna Marešová
23.11.20243 sobotaPatologieMUDr. Inna Tučková
24.11.20243 nedělePatologieMUDr. Inna Tučková
11.1.20254 sobotaFyzioterapie nejčastějších funkčních potíží v populaciMgr. Fenclová
12.1.20254 neděleBiochemieRNDr. Klára Sopková 
25.1.20255 sobotaVýživa a prevence a podpora zdravíPhDr. Tomáš Ulč
26.1.20255 neděleVýživa a prevence a podpora zdravíPhDr. Tomáš Ulč
1.3.20256 sobotaBiorezonanční terapieIng. Bc. Jana Mašková
2.3.20256 neděleDiagnostické metodyMUDr. Martina Slabá
22.3.20257 sobotaZdraví je pro nás všímIng. Jarmila Mandžuková
23.3.20257 neděleZdraví je pro nás všímIng. Jarmila Mandžuková
12.4.20258 sobotaCivilizační nemoci a pomoc z přírodyMgr. Kateřina Vlášková
13.4.20258 sobotaJarní probuzení cestou přírodní medicíny  Mgr. Kateřina Vlášková

 2.  ročník 2024/2025

termínyvíkenddatumpředmětvyučující 
12.10.20241sobotaBachovy esenceIng. Jana Holická
13.10.20241neděleAromaterapieLenka Di Pucciová
2.11.20242sobotaTradiční čínská medicínaMartin Janouch
3.11.20242neděleTradiční čínská medicínaMartin Janouch
23.11.20243sobotaReflexní terapieIng. Jan Novák, Ph.D. 
24.11.20243neděleReflexní terapieIng. Jan Novák, Ph.D. 
11.1.20254sobotaSběr, sušení a uskladnění bylin + bylinky vhodné při stresu a nervovém napětíIng. Tereza Hájková
12.1.20254neděleBylinky vhodné pro plíce, střeva +imunita a parazitiIng. Tereza Hájková
25.1.20255sobotaÁjurvédaPetr Pleticha
26.1.20255neděleÁjurvédaPetr Pleticha
1.3.20256sobotaMuzikoterapieBc. Ivana Rea
2.3.20256sobotaMuzikoterapieBc. Ivana Rea
22.3.20257sobotaZdraví je pro nás všímIng. Jarmila Mandžuková
23.3.20257neděleZdraví je pro nás všímIng. Jarmila Mandžuková
12.4.20258sobotaCivilizační nemoci a pomoc z přírodyMgr. Kateřina Vlášková
13.4.20258sobotaJarní probuzení cestou přírodní medicíny  Mgr. Kateřina Vlášková

Sobota 9 – 17 hodin, neděle 9 – 16 hodin

1. ročník 2023/2024

datumvíkendpředmětvyučující
7.10.20231sobotaPsychologieMgr. Martina Brožková
8.10.20231nedělePsychologieMgr. Martina Brožková
4.11.20232sobotaZáklady fungování lidského těla – somatologieMUDr. Anna Marešová
5.11.20232neděleZáklady fungování lidského těla – somatologieMUDr. Anna Marešová
25.11.20233sobotaVýživa a prevence a podpora zdraví Ing. Jarmila Mandžuková
26.11.20233neděleVýživa a prevence a podpora zdravíIng. Jarmila Mandžuková
13.1.20244sobotaDiagnostické metodyMUDr. Martina Slabá
14.1.20244neděleFyzioterapie nejčastějších funkčních potíží v populaciMgr. Fenclová
27.1.20245sobotaPatologieMUDr. Inna Tučková
28.1.20245nedělePatologieMUDr. Inna Tučková
24.2.20246sobotaBiorezonanční terapiePetra Jůzová
25.2.20246neděleBiochemieRNDr. Klára Sopková
16.3.20247sobotaCesta k vnitřnímu štěstíMarie Vítová Plášilová
17.3.20247neděleCesta k vnitřnímu štěstíMarie Vítová Plášilová
13.4.20248sobotaNetradiční způsoby léčby Rajisa Puchovska – léčitelka Lorka
14.4.20248sobotaNetradiční způsoby léčby Rajisa Puchovska – léčitelka Lorka

2. ročník 2023/2024

datumvíkendpředmětvyučující
7.10.20231sobotaEnvironmentální výchovaIng. Lenka Skoupá
8.10.20231neděleBachovy esenceIng. Jana Holická
4.11.20232sobotaReflexní terapieIng. Jan Novák, Ph.D.
5.11.20232neděleReflexní terapie
Ing. Jan Novák, Ph.D.
25.11.20233sobota
Úvod do fytoterapieFarmaceutická botanikaFarmakognozieZákladní morfologické pojmyZáklady fytotoxikologie –  „nebezpečné rostliny“Primární a sekundární metabolismus
RNDr. Mgr.Zdeňka Chocholoušková, Ph.D.
26.11.20233neděleFytotetapie – pokračováníRNDr. Mgr.Zdeňka Chocholoušková, Ph.D.
13.1.20244sobotaTradiční čínská medicína
Ing. Martin Janouch
14.1.20244neděleTradiční čínská medicínaIng. Martin Janouch
27.1.20245sobotaÁjurvédaPetr Pleticha
28.1.20245neděleÁjurvédaPetr Pleticha
24.2.20246sobotaAromaterapieLenka Di Pucciová
25.2.20246sobotaTělové svíceVladimíra Jestřábová
16.3.20247sobotaCesta k vnitřnímu štěstíMarie Vítová Plášilová
17.3.20247neděleCesta k vnitřnímu štěstíMarie Vítová Plášilová
13.4.20248sobotaNetradiční způsoby léčbyRajisa Puchovska – léčitelka Lorka
14. 4 20248sobotaNetradiční způsoby léčbyRajisa Puchovska – léčitelka Lorka

Programová náplň

Ájurvéda

Ze starověkých indických véd vychází ájurvéda (překládá se jako věda o životě), která je klíčem k pochopení života a světa. Je to komplexní systém počínající filosofií daršan a vznikem života, přes pochopení pančmahabhút (základních prvků), tridóš a trigun (základních principů), dhátu (tělesných tkání) a psychologie po celkovou léčbu zahrnující diagnostiku a nápravu pomocí změny životního stylu a stravování, pranajám (dechových technik), jógy a pančkarmy (léčebných procedur). Jednodenní přednáška bude obsahovat vysvětlení základních konceptů a pilířů ájurvédy a dinačarja (ájurvédské rady do každodenniho života).

Vyučuje: Petr Pleticha

Aromaterapie

  • úvod do aromaterapie a její vznik
  • základy aromaterapie
  • esenciální oleje – jejich získávání a výroba
  • co je opravdu nutné znát – nákup, uchovávání, kvalita
  • rostlinné oleje
  • způsoby aplikace a dávkování – použití olejů a esenciálních olejů v praxi
  • aromaterapie a její působení ve dvou rovinách – fyzické a duševní
  • 9 osobnostních typů – na základě krátkého testu dle W. A. Worwoodové si určíte, jaký typ jste

Vyučuje: Lenka di Pucciová

Astrologie a psychoastrologie nejen z klasického pohledu, jak je známe, ale i z pohledu původního, tedy indoevropské (a slovanské) tradice

Základní rozpoznávací veličinou v astrologii je poměr světla a tmy. V průběhu roku se tento poměr plynule mění (půl roku ve prospěch tmy a půl roku ve prospěch světla), až onen poměr dosáhne takové kvality, že se udělá čára, protože kvalita poměru obou se proměnila do té míry, že musí být nová kvalita, protože „světelné poměry“ jsou už velmi odlišné. Těchto „rozdělujících“ čar je celkem 12 a „plochy“, „vzdálenosti“ mezi těmito čarami známe jako znamení zvěrokruhu.

Proč je těchto čar právě 12? Nejstarší zmínku o oné mystické „dvanáctce“, mnohem starší než zmínka o dvanácti ztracených izraelských kmenech a o dvanácti Ježíšových apoštolech, jsem našla u dvanácti Buddhových paramit, dvanácti Buddhových společníků, symbol později napodobený právě obrazem židovských apoštolů kolem Ježíše Krista.

„Pátráním“ po základním zdroji astrologické nauky jsem se dostala k indoevropské gnostické tradici, tedy k sánskrtu, ve kterém jsou nejstarší texty napsány. Sánskrt je, jak víme, kolébkou všech indoevropských jazyků.  A následně jsem objevila  Mgr. Jana Kozáka, překladatele ze sánskrtu  (přeložil mnoho původních sánskrtských nejstarších textů do češtiny a napsal o tom několik knih).  Abych pochopila to původní, to nejstarší , „ty kořeny“, nebyla jiná cesta, než se pustit do studia sánkrtu – u výše zmíněného učitele, již 6. rokem.  Pro ty, jejichž rodnou řečí je český  jazyk, je to jediná možnost, jak se podívat na svojí mateřštinu z výšky a pochopit polidšťující funkci jazyka jako takového. Všechny ostatní jazyky jsou totiž méně složité a obtížné než čeština. Jak tedy víme, všechny indoevropské jazyky pocházejí ze sánskrtu, avšak ne tím způsobem, že by se ze sánskrtu vyvinuly, ale je to přesně opačně – všechny tyto jazyky jsou jen zbytkem původního dokonalého svatého jazyka. My už dnes nemáme jazykové gramatické prostředky, jak vyjádřit to, co lze vyjádřit sánskrtem.  Slovanské jazyky zachovaly původní dokonalost v nejvyšší (ale i tak bohužel  nevelké) míře  a z nich se   právě čeština jistým způsobem vymyká. (Dá se říci, že čím více na západ, tím primitivnější, upadlejší jazyk. A s časem všechny jazyky dále upadají, čehož jsme svědkem.)

Stejně, jako jsou dvě astrologické kategorie světlo a tma, jsou i dva přístupy ke světu, dva přístupy výkladu. „Světelný“  symbolizuje právě jazyk a „temný“ symbolizuje hmota. Bohužel, z astrologie se vytratil právě onen „světelný“ výklad světa, stejně jako ze všech tzv. esoterních oborů.

Vyučuje: Alexandra Lechovská

Bachovy esence, esence volně žijících zvířat

  • Bachovy květové esence jako nástroj harmonizace psychiky člověka
  • Princip vibračního působení Bachových esencí na člověka
  • Jak vyrobit Bachovu květovou esenci
  • Práce s Bachovými esencemi – jak vybrat správnou esenci nebo kombinaci
  • Krizová esence a její význam a praktické použití
  • Praktická část – práce s Bachovými esencemi a kartami Bachových esencí
  • Bachovy esence v každodenní praxi pro člověka a zvířata
  • Bachovy esence a aromaterapie . příprava spreje do aury
  • Další systém květových esencí a jejich význam v dnešní době pro duchovní vývoj člověka

Vyučuje: Ing. Jana Holická

Biochemie

  • úvod do biochemie – energie, katalýza a biosyntéza
  • jak buňky získávají energii z potravy – struktura a metabolická přeměna cukrů, tuků, bílkovin
  • od DNA k proteinu – genetická informace, nukleové kyseliny
  • enzymy a koenzymy, jejich funkce, biologický význam
  • tělesné tekutiny, ionty, acidobazická rovnováha
  • základy biochemie hormonálního systému a vybraných orgánů či orgánových soustav

Vyučuje: RNDr. Klára Sopková

Biorezonance

  • objevy, historie, principy
  • rezonance, frekvence
  • detoxikační a harmonizační postupy

Vyučuje: Ing. Bc. Jana Mašková

Cesta k vnitřnímu štěstí

Snad každý touží být šťastný, ale souvislosti, které nás k tomu vedou, jsou pro každého jiné. Základní je, poznávat každý sám sebe a najít si cestu k vnitřní rovnováze. Nazveme si to duševní hygiena. To platí napříč generacemi, životním stylem, prostě všemi kategoriemi, které jsem si prostě vytvořili, abychom se mohli lépe domluvit a zorientovat.

Vzdělávání má ambice nás připravit profesně a rodina zase k tomu, jak si zařídit svůj soukromý život. Smyslem těchto kombinací je, abychom byli ve svém životě úspěšní. Mohou se ale vyskytnou nejrůznější překážky a na ty bychom měli umět reagovat. Proto jsou tady nejrůznější rady pro život. Současná etapa od nás vyžaduje koncentraci a ochotu se učit novým poznatkům. Prostě vnímat vhodné informace pro svůj život. Víc si povíme na přednášce k tomu připravené.

sobota program

  1. hod. od 9.00 úvod do tématu „Praktická cesta ke štěstí“ + seznámení se
  2. hod. od 10.00 – první vstup je osobní stabilita a vnitřní jednota (samostatnost)
  3. hod. od 10.00 – druhý vstup je o schopnosti přijímat a dávat (mezilidské vztahy)
  4. hod. od 11.00 – třetí vstup je poznání a uvědomění si příčin – plynoucích důsledků (rozhodování)
  5. hod. od 13.00 čtvrtý vstup je o projevu laskavosti a harmonie (popření nutnosti se bránit a hájit)
  6. hod. od 14.00 pátý vstup se pojí s úmyslem a přáním, se záměrem, (schopnost komunikovat)
  7. hod. od 15.00 šestý vstup je k vnitřní svobodě a štěstí (nezávislost, informace)
  8. hod. od 16. 00 sedmý vstup je k poznání smyslu života (celistvost, schopnost třídit informace)

V každé hodině bude prostor pro dotazy.


neděle program

  1. hod. od 9.00 úvod do roku 2023
  2. hod. od 10.00 náhled na leden až duben – využití vlivů pro osobní rozvoj (techniky sebepoznání)
  3. hod. od 11.00 náhled na květen až srpen – využití vlivů pro osobní rozvoj (techniky sebepoznání)
  4. hod. od 13.00 náhled na září až prosinec využití vlivů pro osobní rozvoj (techniky sebepoznání)
  5. hodina od 14.00 – dotazy
  6. hodina od 15.00 závěrečné vyhodnocení

V každé hodině bude prostor pro dotazy.

Vyučuje: Marie Vítová Plášilová

Diagnostické metody irisdiagnostiky

  • seznámení s irisdiagnostikou jako energetickou metodou, kde v oční duhovce lze najít příčiny všech problémů
  • psychika jako příčina zdravotních problémů
  • spojení léčby hrubohmotného těla s léčbou těla jemně hmotného, tj. naší mysli

Vyučuje: Hana Jánská

Diagnostické metody moderní medicíny

  • základy používaných vyšetřovacích postupů moderní medicíny (anamnéza, CT, EEG, EMG, EKG, rtg, sonografie, mamografie, scintigrafie, magnetická rezonance, biochemická vyšetření)
  • diagnostické možnosti, rizika jejich používání

Vyučuje: MUDr. Ing. Mgr. Markéta Kastnerová, Ph.D.

Diagnostické metody přírodní a moderní medicíny

  • seznámení s irisdiagnostikou jako energetickou metodou, kde v oční duhovce lze najít příčiny všech problémů
  • psychika jako příčina zdravotních problémů
  • spojení léčby hrubohmotného těla s léčbou těla jemně hmotného, tj. naší mysli
  • základy používaných vyšetřovacích postupů moderní medicíny (anamnéza, CT, EEG, EMG, EKG, rtg, sonografie, mamografie, scintigrafie, magnetická rezonance, biochemická vyšetření)
  • diagnostické možnosti, rizika jejich používání

Vyučuje: MUDr. Ing. Mgr. Markéta Kastnerová, Ph.D., MUDr. Hana Marešová, Hana Jánská

Environmentální výchova

  • Ekosystémy
  • základní podmínky života
  • lidské aktivity a problémy životního prostředí
  • vztah člověka k prostředí
  • odpadové hospodářství
  • ekologické zemědělství, biopotraviny a GMO
  • trvale udržitelný rozvoj

Vyučuje: Ing. Lenka Skoupá

Fytoterapie

  • Úvod do fytoterapie
  • Farmaceutická botanika
  • Farmakognozie
  • Základní morfologické pojmy
  • Základy fytotoxikologie – „nebezpečné rostliny“
  • Primární a sekundární metabolismus
  • co je fytoterapie a má v současné době smysl?
  • použití bylin – části, sběr, sušení, skladování, zpracování
  • určování bylin v praxi
  • bylinářský rok – povídání o jednotlivých měsících roku a jejich zdravotních tématech, vztah k orgánovým hodinám:
  • leden – močový měchýř
  • únor – ledviny
  • březen – žlučník
  • duben – játra
  • květen – srdce
  • červen – tenké střevo
  • červenec – krevní oběh
  • srpen – tělesné teplo
  • září – slinivka a slezina
  • říjen – žaludek
  • listopad – plíce
  • prosinec – tlusté střevo

Vyučuje: RNDr. Zdeňka Chocholoušková, Ph.D., Hana Jánská

Fyzioterapie nejčastějších funkčních potíží v populaci

  • Bolesti zad – krční i bederní páteře
  • Bolesti nosných kloubů-kyčlí, kolen, ramen.
  • Úrazy – podvrtnutí kotníků, zlomeniny zápěstí, prstů
  • Praktická část – cvičení ke stabilizaci kloubů resp.celého těla, aktivace hlubokého stabilizačního systému, kompenzační (protahovací) cvičení na nejčastější zkrácené svalové skupiny. Aktivace funkčního chodidla.
  • Ukázka tejpování jako prevence úrazů v rekreačním sportu

Vyučuje: Mgr. Zuzana Fenclová

Imunologie a prevence onemocnění z pohledu fytoterapie

  • Imunologie – základní principy funkce imunitního systému (klasická imunologie, klinická imunologie, vývojová imunologie, ekoimunologie, imunoterapie)
  • Epigenetika
  • Lifestyle neboli zásady zdravého životního stylu
  • Prevence onemocnění (nutriční výživa mikro a makro, fototerapie, pohybová terapie a meditace, spánková hygiena, sebepéče a další)
  • Fytoterapie a imunologie
  • Byliny ovlivňující imunitní systém, základní tipy a doporučení pro praxi

Vyučuje: Ivana Tischlerová, BsC. Jitka Klimešová

Muzikoterapie

Muzikoterapie 1

  • Úvod do muzikoterapie
  • Seznámení s MT nástroji
  • Hudební dialogy – sebepoznání skrze hudební nástroje
  • Rozdíly mezi hudební výchovou a muzikoterapií
  • Hry v rolích a tanec – emoce ve spojení s hudbou
  • Jak jednoduše a bezpečně zapojit svůj hlas – základy zpěvu
  • Co je to zvuk – práce s vibrací tibetských mís
  • Hudební dramatizace – živly v hudbě

Muzikoterapie 2

  • Význam hudby v životě – působení hudby v prenatálním období, dětství, dospívání a dospělosti
  • Práce s rytmy – základy rytmiky, hry s dynamikou, tempy
  • Jak zvládnout intonaci
  • Práce s písní
  • Pohyb a živá hudební improvizace
  • Relaxace s živou hudbou

Vyučuje: Bc. Ivana Rea

Netradiční způsoby léčby a uzdravení

  • urinoterapie
  • léčivé vlastnosti petroleje
  • hladovění
  • mechanická očista těla
  • vodoléčba

Vyučuje: Rajisa Puchovska – léčitelka Lorka

Obličejová diagnostika

  • Diagnostika základních onemocnění podle znaků v obličeji.
  • Jak sami doma můžeme poznat oslabení jednotlivých orgánových systémů?
  • Játra a žlučník, ledviny a močový měchýř, plíce a tlusté střevo, slinivka, slezina a žaludek, srdce a tenké střevo, hormonální a pohlavní systém, nervový systém a stres.

Vyučuje: Vendulka Súkeníková, MUDr. Ing. Mgr. Markéta Kastnerová, Ph.D.

Patologie

  • infekční a neinfekční příčiny patologických stavů
  • informace o změněných funkcích poškozeného orgánu a organizmu
  • základní onemocnění jednotlivých orgánů a orgánových soustav
  • podmínky pro vznik patologických procesů a jak jim předcházet
  • rozdíl mezi zdravím a nemocí, funkce zdravé a poškozené buňky, tkáně, orgánu

Vyučuje: MUDr. Inna Tučková

Prevence a podpora zdraví

  • druhy prevence
  • základní rizikové a preventivní faktory
  • zdraví a jeho determinanty
  • funkce imunitního a lymfatického systému v našem těle
  • nejčastější příčiny úmrtnosti v ČR
  • základní civilizační onemocnění  (rizikové faktory, klinický obraz, možnosti prevence)

Vyučuje: Ing. Jarmila Mandžuková

Přírodní zahrady, pěstování a sběr léčivých rostlin

Pěstování a sběr léčivých rostlin

  • Současná situace produkce léčivých rostlin.
  • Růst, vývoj a variabilita léčivých rostlin.
  • Ovlivnění kvality léčivých rostlin.
  • Faktory působící na stanovišti a jejich význam pro výnos a kvalitu léčivých rostlin.
  • Vliv světla a tepla na růst, vývoj a kvalitu léčivých rostlin.
  • Vliv vlhkosti, srážek, nadmořské výšky na růst, vývoj a kvalitu léčivých rostlin.
  • Půda, její vlastnosti, význam organické složky půdní. Typy půd.
  • Obecné zásady min. výživy. Význam některých makro a mikro prvků v produkci obsahových látek.
  • Osivo, úprava osiva. Výsev. Výsadba.
  • Sklizeň a posklizňová úprava léčivých rostlin.
  • Sušení, uchovávání, zpracování drog (zásady, dokumentace, postupy).
  • Poruchy a choroby léčivých rostlin, možnosti jejich eliminace. Nové směry získávání ochranných prostředků z přírodních zdrojů.
  • Šlechtění léčivých rostlin.
  • Postupy a zásady pěstování vybraných druhů léčivých rostlin.

Přírodní zahrady

  • historie přírodních zahrad
  • ukázky přírodních zahrad
  • principy přírodních zahrad
  • základní prvky přírodní zahrady
  • obyvatelé přírodní zahrady
  • přírodní zahrada jako prostor harmonie a relaxace

Vyučuje: Hana Jánská

Psychologie

Předmět kultivuje emoční prožívání sebe sama i druhých. Vede k poznání člověka a ke kritickému ztotožnění s principy, normami a pravidly kulturního chování a vyjadřování ve společenských a pracovních situacích. Vede k osvojení zásad duševní hygieny a celoživotní odpovědnosti za vlastní biopsychosociální zdraví.

Cíle: 

  • uvědomovat si a prožívat vlastní identitu, i se zřetelem na profesní zaměření, a ctít identitu druhých;
  • seznámit se se základními odbornými znalostmi z oblasti moderní psychologie;
  • učit se řešit různé pracovní situace, komunikovat s klienty různého typu, spolupracovat v profesním týmu;
  • využívat poznatky aplikované psychologie ke zvýšení kvality života, ke zvýšení lidské spokojenosti a zdraví.

Forma: přednáška, cvičení, modelové situace, hry, diskuse, sdílení zkušeností…

Obsah:

  • Psychologie jako prostředek poznání člověka a možný nástroj změny
  • Psychologická charakteristika osobnosti
  • Možnosti poznávání osobnosti – poznávání druhých, sebepoznání
  • Motivace poradce, motivace klienta pro změnu
  • Zásady poradenské práce
  • Osobnost lektora, osobnost klienta
  • Způsoby komunikace s klientem

Vyučuje: Mgr. MgA. Lucie Essenza, Mgr. Martina Brožková

Reflexní terapie

  • historie RT
  • anatomie chodidla
  • indikace, kontraindikace
  • pohybový aparát
  • reflexe vnitřních orgánů
  • základy RT ruky
  • párové orgány
  • vliv orgánů s hormonální činností na látkovou výměnu
  • lymfatický system
  • měkká reponace krční páteře
  • masáž čaker na chodidlech
  • pomocné techniky

Vyučuje: Ing. Jan Novák, Ph.D.

Tradiční čínská medicína (TČM)

  • úvod do TČM – historie, pojmy TČM, základní principy
  • yin-yang teorie
  • teorie pěti elementů
  • vyšetřovací metody, diagnostika v TCM
  • terapie – akupuntura, bylinná terapie, masáže, cvičení – seznámení s provedením jednotlivých metod
  • základní principy dietetiky
  • příklady – kasuistiky

Vyučuje: Vendulka Súkeníková

Úvod do přírodní medicíny

  • Tradiční versus netradiční medicína
  • Léčba symptomů a léčba příčin
  • Dělení přírodních směrů

Vyučuje: MUDr. Ing. Mgr. Markéta Kastnerová, Ph.D.

Výživa

  • základy racionální výživy
  • pitný režim
  • význam vitamínů, minerálů, stopových prvků pro organizmus ve stravě
  • potravní doplňky
  • rizika jednostranné výživy
  • překyselení organizmu a zásady detoxikace
  • rizika a onemocnění z nadměrného a nedostatečného  příjmu potravy
  • současné terapeutické možnosti při snižování nadváhy, zásady dlouhodobého udržení optimální váhy
  • zdravotní účinky potravin, potraviny jako zázračné léky

Vyučuje: Ing. Jarmila Mandžuková

Základy fungování lidského těla – somatologie

  • stavba buňky, stavba tkání, seznámení se základními orgány a orgánovými soustavami se zaměřením na jejich funkci (kosterní a svalová, močopohlavní, dýchací, trávicí, kardiovaskulární a lymfatický systém, smyslová soustava, kožní, centrální a periferní nervový systém)
  • základy latinské terminologie

Vyučuje: MUDr. Anna Marešová

Zdraví je pro nás vším

Dvoudenní přednáška o komplexním přístupu ke zdraví a práci na tělu i Duchu

Den 1

Lidské tělo a zdraví

  • Co vlastně znamená být zdravý?
  • Co vše udělat pro svoje zdraví, prevence
  • tělo je náš přítel
  • tajemství biologických hodin
  • stravování, skladba stravy, průmyslově upravované potraviny
  • správné dýchání, dechová cvičení
  • kvalitní spánek a odpočinek
  • optimální hmotnost, redukce váhy
  • pobyt v přírodě, pohyb

Den 2

Lidské tělo a nemoc

  • příčiny nemocí, možnosti přírodní či alternativní léčby

Zdravá a léčivá strava

  • co jíst, když jsme nemocní
  • superpotraviny, které nám zachrání život

Fytoterapie

  • hlavní české bylinky a jejich využití
  • domácí výroba léčivých produktů, popř. ochutnávka

Psychosomatika

  • nemoci z pohledu emocí a psychiky
  • myšlení uzdravuje, afirmace, vizualizace

Sebeléčba

  • energetický systém těla
  • ruce – zdroj léčivé síly, praktické ukázky

Úsměv léčí duši i tělo

  • humor a smích jako lék
  • léčivý vnitřní úsměv, praktické ukázky

Vyučuje: Ing. Jarmila Mandžuková