Psychosomatika – Plzeň

Profil absolventa

Doba studia 1 rok, celkem 8 víkendů (vždy sobota a neděle), absolvent obdrží certifikát o absolvování kurzu. Přihlásit se může bezpodmínečně kdokoli, koho daná problematika zajímá.

„Jakým způsobem myslíme a jednáme, takovým způsobem i stůněme.“

Psychosomatika jako pojem má svůj původ ve starověké řečtině a to z dvou slov „psyché“ – duše a „soma“ – tělo. Její úlohou je zkoumat vztahy mezi těmito dvěma slovy. Psychosomatika zkoumá vzájemné působení těla a duše. Zabývá se otázkou, jak psychické vlivy působí na tělo a jaký vliv mají naopak tělesná onemocnění na duševní procesy. Vzájemné působení těla a duše na sebe bylo opakovaně potvrzeno vědeckými výzkumy a psychosomatika je celosvětově uznávaná jako vědecká psychologická i klinická disciplína.

Psychosomatiku lze chápat jako vnitřně složité propojení biologického a psychosociálního pohledu na člověka ve zdraví a v nemoci, propojení vlivu psychických procesů a emocí na vznik fyzických problémů, kdy každá nemoc má také svoji psychickou složku. Většina lidí, dokonce i těch, kteří se zajímají více o přírodní léčbu, si plně neuvědomuje důležitost našich myšlenkových postojů a skutků pro vznik nemoci. Pro konkrétní nemoc hledají hmotné důvody – viry, bakterie, toxiny, nedostatek vitamínů, minerálů, stopových prvků, genetické dispozice v rodině… a mnoho dalšího. Příčinu nemoci hledají jen na úrovni fyzického těla. Pokud se na nemoc podíváme hlouběji, objevíme nečekané souvislosti, které se na vzniku nemoci jednoznačně podílí a dokonce jsou jejím spouštěčem.

Pokud například není kompenzována nadměrná psychická zátěž, může člověk onemocnět nebo u něj mohou být diagnostikovány funkční poruchy orgánů. Naopak onemocnění na úrovni fyzického těla, jako je například rakovina, mrtvice nebo chronické infekce mohou velmi negativně ovlivnit duševní rozpoložení člověka.

Procesy vedoucí ke vzniku psychosomatických obtíží jsou spletité. Na rozvoji psychosomatických onemocnění se podílejí genetické, biologické, sociální a psychické vlivy, přičemž psychickým vlivům se dnes přičítá minimálně 50%ní  podíl na vzniku na vzniku různých onemocnění. Mechanismus vzniku psychosomatických onemocnění se snaží objasnit několik vzájemně nezávislých teorií, které si v rámci studia nastíníme.

Cena studia: 15 000 Kč

  • v kombinaci s 2 letým oborem Poradce přírodní medicíny v rámci 3 letého oboru Poradce celostní medicíny činí cena oboru Psychosomatika 14 000 Kč
  • v kombinaci s 1 letým oborem Základy psychologie v rámci 2 letého oboru Psychologie zdraví, činí cena oboru Psychosomatika 14 000 Kč
  • v kombinaci s 1 letým oborem Základy duchovní medicíny v rámci 2 letého oboru Poradce duchovní medicíny, činí cena oboru Psychosomatika 14 000 Kč)

Cena studia – viz ceník Školy Kamaté.

Rozvrh hodin

Sobota 9 – 17 hodin, neděle 9 – 16 hodin

Ročník 2023/2024

datumvíkendpředmětyvyučující
23.9.20231sobotaNetradiční způsoby léčby (urinoterapie, atd.)Rajisa Puchovska(léčitelka Lorka)
24.9.20231neděleNetradiční způsoby léčbyRajisa Puchovska (léčitelka Lorka)
4.11.20232sobotaŽivot v harmonii a rovnovázeMartin Baťka
5.11.20232neděleŽivot v harmonii a rovnovázeMartin Baťka
25.11.20233sobotaDuchovní příčiny nemocíVlaďka Jestřábová
26.11.20233neděleSíla pozitivního myšleníVlaďka Jestřábová
13.1.20244sobota Rodinné a systemické konstelaceVlaďka Jestřábová
14.1.20244neděleRodinné a systemické konstelaceVlaďka Jestřábová
27.1.20245sobotaPsychosomatika z pohledu nové germánské medicíny a EFTAlice Bláhová
28.1.20245nedělePsychosomatika z pohledu nové germánské medicíny a EFTAlice Bláhová
24.2.20246sobotaCesta k pochopení, lásce a zdravíMUDr. Milan Oulehla
25.2.20246neděleKineziologiePetra Rusňáková
16.3.20247sobotaCivilizační nemoci a pomoc z přírodyMgr. Kateřina Vlášková
17.3.20247neděle„Jarní probuzení“ cestou přírodní a celostní medicínyMgr. Kateřina Vlášková
6.4.20248sobotaDuchovní a osobnostní rozvojMgr. Helena Veselá
7.4.20248neděleDuchovní a osobnostní rozvojMgr. Helena Veselá

sobota 9-17 hodin, neděle 9-16 hodin

datumvíkendpředmětvyučující
28.9.20241sobotaZdravá komunikace aneb komunikací ke zdravíMgr. MgA. Lucie Essenza
29.9.20241neděleZdravá komunikace aneb komunikací ke zdravíMgr. MgA. Lucie Essenza
2.11.20242sobotaByliny a jejich účinky ve fytoterapii a homeopatii na tělo i psychéMgr. Kateřina Vlášková
3.11.20242neděleByliny a jejich účinky ve fytoterapii a homeopatii na tělo i psychéMgr. Kateřina Vlášková
30.11.20243sobotaCesta k pochopení, lásce a zdravíMUDr. Milan Oulehla
1.12.20243neděleKineziologiePetra Rusňáková
11.1.20254sobota  Duchovní příčiny nemocíVlaďka Jestřábová
12.1.20254neděleSíla pozitivního myšleníVlaďka Jestřábová
25.1.20255sobotaPsychosomatika z pohledu nové germánské medicíny a EFTAlice Bláhová
26.1.20255nedělePsychosomatika z pohledu nové germánské medicíny a EFTAlice Bláhová
1.3.20256sobotaDuchovní a osobnostní rozvojMgr. Helena Veselá
2.3.20256neděleDuchovní a osobnostní rozvojMgr. Helena Veselá
22.3.20257sobota  Rodinné a systemické konstelaceVlaďka Jestřábová
23.3.20257neděleRodinné a systemické konstelaceVlaďka Jestřábová
12.4.20258sobotaZdraví je pro nás všímIng. Jarmila Mandžuková
13.4.20258neděleZdraví je pro nás všímIng. Jarmila Mandžuková
    

Programová náplň

Astrologie a psychoastrologie nejen z klasického pohledu, jak je známe, ale i z pohledu původního, tedy indoevropské (a slovanské) tradice

Základní rozpoznávací veličinou v astrologii je poměr světla a tmy. V průběhu roku se tento poměr plynule mění (půl roku ve prospěch tmy a půl roku ve prospěch světla), až onen poměr dosáhne takové kvality, že se udělá čára, protože kvalita poměru obou se proměnila do té míry, že musí být nová kvalita, protože „světelné poměry“ jsou už velmi odlišné. Těchto „rozdělujících“ čar je celkem 12 a „plochy“, „vzdálenosti“ mezi těmito čarami známe jako znamení zvěrokruhu.

Proč je těchto čar právě 12? Nejstarší zmínku o oné mystické „dvanáctce“, mnohem starší než zmínka o dvanácti ztracených izraelských kmenech a o dvanácti Ježíšových apoštolech, jsem našla u dvanácti Buddhových paramit, dvanácti Buddhových společníků, symbol později napodobený právě obrazem židovských apoštolů kolem Ježíše Krista.

„Pátráním“ po základním zdroji astrologické nauky jsem se dostala k indoevropské gnostické tradici, tedy k sánskrtu, ve kterém jsou nejstarší texty napsány. Sánskrt je, jak víme, kolébkou všech indoevropských jazyků.  A následně jsem objevila  Mgr. Jana Kozáka, překladatele ze sánskrtu  (přeložil mnoho původních sánskrtských nejstarších textů do češtiny a napsal o tom několik knih).  Abych pochopila to původní, to nejstarší , „ty kořeny“, nebyla jiná cesta, než se pustit do studia sánkrtu – u výše zmíněného učitele, již 6. rokem.  Pro ty, jejichž rodnou řečí je český  jazyk, je to jediná možnost, jak se podívat na svojí mateřštinu z výšky a pochopit polidšťující funkci jazyka jako takového. Všechny ostatní jazyky jsou totiž méně složité a obtížné než čeština. Jak tedy víme, všechny indoevropské jazyky pocházejí ze sánskrtu, avšak ne tím způsobem, že by se ze sánskrtu vyvinuly, ale je to přesně opačně – všechny tyto jazyky jsou jen zbytkem původního dokonalého svatého jazyka. My už dnes nemáme jazykové gramatické prostředky, jak vyjádřit to, co lze vyjádřit sánskrtem.  Slovanské jazyky zachovaly původní dokonalost v nejvyšší (ale i tak bohužel  nevelké) míře  a z nich se   právě čeština jistým způsobem vymyká. (Dá se říci, že čím více na západ, tím primitivnější, upadlejší jazyk. A s časem všechny jazyky dále upadají, čehož jsme svědkem.)

Stejně, jako jsou dvě astrologické kategorie světlo a tma, jsou i dva přístupy ke světu, dva přístupy výkladu. „Světelný“  symbolizuje právě jazyk a „temný“ symbolizuje hmota. Bohužel, z astrologie se vytratil právě onen „světelný“ výklad světa, stejně jako ze všech tzv. esoterních oborů.

Vyučuje: Alexandra Lechovská

Cesta k pochopení, lásce a zdraví

  • porozumění druhým
  • význam lásky a empatie
  • význam pochopení pravdy
  • terapie pomocí koncentrované myšlenky (veršem)
  • cesta ke zdraví
  • jednoduché odpovědi na složité životní otázky

Vyučuje: MUDr. Milan Oulehla

Duchovní a osobnostní rozvoj

  • Proč si sami sebe nevážíme a proč si nevěříme aneb O malé sebeúctě a malé sebedůvěře
  • Partnerství mezi mužem a ženou- výjimečné spojení pro vývoj lidských duší
  • Každá trampota má svou mez… aneb O rodičích a dětech
  • Životní síla – kde se nalézá a kam se ztrácí
  • Kam se ztratilo pravé ženství a ryzí mužství

Vyučuje: Vlaďka Jestřábová, Mgr. Helena Veselá, Marie Vítová Plášilová

Duchovní příčiny nemocí

  • Jak funguje naše tělo, bioenergetika a základy anatomie
  • Spojitost mezi myslí a tělem
  • Jak fungují naše myšlenky na naše zdraví. Jak preventivně předcházet nemoci pomocí vnitřní harmonie a ovládání vlastních myšlenek
  • Původ jednotlivých nemocí, proč vznikají, jakou v tom hrajeme roli a jak se uzdravit
  • Pochopení sebeuzdravovacích schopností
  • Vliv zdravého životního stylu na naše tělo
  • Vliv pozitivního myšlení na naše tělo
  • Seminář je určen pro všechny, kteří věří, že naše tělo je více než schránka chemie a orgánů. Pro ty, kteří se chtějí uzdravit a spolehnout na sebe a přijmout za sebe zodpovědnost. Je určen pro ty, kteří chtějí pochopit, že naše tělo symbol a chtějí jeho vzácné řeči porozumět.

Vyučuje: Vlaďka Jestřábová

Genové klíče

  • Nejhlubším smyslem života je zajisté dobře žít – tedy žít s vášní, učit se z vlastních chyb a neustále posouvat hranice, které nám určuje naše mysl a mysl ostatních. Naší lidskou přirozeností je zkrátka růst a vývoj. Smysl našeho života není nějaká pevně daná destinace. Je to neustále se měnící vylaďování na srdce lidskosti, na schopnost odpouštět sobě i druhým a udržovat oheň svého nadšení.
  • Milujete-li mystiku, odhalování tajemství a průzkum vnitřních krajin, pak vás Genové klíče zajisté osloví. Zasvětí vás do mystických zákoutí a souvislostí lidského života. Budou od vás však vyžadovat hlubokou vnitřní práci, aby měly skutečný dopad na každodenní život. Proměna stínů a stoupání po frekvencích vědomí je základem učení. 
  • Genové klíče jsou transmisí, tedy živoucím sdělením.
  • Genové klíče jsou uspořádány do systému šedesáti čtyř prvků podle staročínského I-ťingu.

Vyučuje: Ing. Ladislav Hulec

Imunologie a prevence onemocnění z pohledu fytoterapie

  • Imunologie – základní principy funkce imunitního systému (klasická imunologie, klinická imunologie, vývojová imunologie, ekoimunologie, imunoterapie)
  • Epigenetika
  • Lifestyle neboli zásady zdravého životního stylu
  • Prevence onemocnění (nutriční výživa mikro a makro, fototerapie, pohybová terapie a meditace, spánková hygiena, sebepéče a další)
  • Fytoterapie a imunologie
  • Byliny ovlivňující imunitní systém, základní tipy a doporučení pro praxi

Vyučuje: Ivana Tischlerová

Jarní probuzení

  • Detoxikace organismu na jaře aneb restart do dalšího životního období po náročné zimě
  • Komplexní „návod“ pro řešení daného problému za pomoci různých metod přírodní medicíny
  • Fytoterapie, homeopatie a další metody přírodní medicíny (reflexní terapie, koupele atd.)

Vyučuje: Mgr. Kateřina Vlášková

Kineziologie

  • Seznámení s kineziologií
  • Svalový test a předtesty – kontrakce, extenze a svalový obvod
  • F/O držení…. uvolnění stresu, dech a uvedení do přítomnosti ve stresových situacích
  • Emoční vyladění
  • Jednoduché uvolňující cviky (zkrat uší, očí, křížové programování, směry pohledu)
  • Praktická ukázka

Vyučuje: Petra Rusňáková

Netradiční způsoby léčby a uzdravení

  • urinoterapie
  • léčivé vlastnosti petroleje
  • hladovění
  • mechanická očista těla
  • vodoléčba

Vyučuje: Rajisa Puchovska – léčitelka Lorka

Psychosomatika z pohledu Nové germánské medicíny a EFT

  • 5 biologických zákonů podle kterých se vyvíjí nemoc i zdraví
  • konkrétní spouštěče onemocnění
  • fázovost onemocnění
  • orgány a jejich orgánové reakce v souvislosti s příslušností k části mozku
  • pravo-levá dominance pro ukládání onemocnění na pravou nebo levou stranu těla
  • úloha bakterií a virů v uzdravení
  • vypočitatelnost obratu k uzdravení

Vyučuje: Alice Bláhová

Rodinné konstelace

  • účinný nástroj k osobnímu rozvoji, růstu, porozumění našim vlastním pocitům a činům
  • pomocník k opuštění starých přesvědčení a názorů na život
  • metoda dovolující nám nabytí úcty a lásky k předchozím generacím, k životu a k nám samotným
  • pomocník v nalezení pravého místa nejen v rodině, ale i v životě samotném
  • seminář je prožitkový a dotkne se každého účastníka, i když svoji konstelaci nestaví

Vyučuje: Vlaďka Jestřábová

Síla pozitivního myšlení

  • Základy znalostí kvantové fyziky a jak funguje naše mysl. Jak pracují naše myšlenky v náš prospěch i neprospěch. Jak si dokážeme svůj život vytvářet k obrazu svému.
  • Síla naší mysli
  • Pojem kvantová fyzika a jak jí využíváme v běžném životě
  • Proč si myslím, že vše je jen náhoda
  • Jak fungují souvislosti
  • Jak fungují naše myšlenky a emoce spojené s tím, co se nám děje v životě
  • Můžeme si za to sami? Jsme tvůrci vlastního života, nebo je vše jen neřízená náhoda osudu? Můžeme změnit svůj život k lepšímu – návod a praktické rady pro běžný život
  • Seminář je určen pro všechny, kteří se zajímají o svůj život a přejí si ho buď změnit k lepšímu, nebo si udržet štěstí a vytvořit si harmonické partnerství, domov, finanční stabilitu, klid v duši a jasnou mysl.

Vyučuje: Vlaďka Jestřábová

Zdravá  komunikace aneb komunikací ke zdraví

Cíle:

  • seznámit se se základními oblastmi sociálních (a profesních) dovedností (přiměřené poznání a ovládání sebe sama, poznávání a akceptace druhých, empatie, tolerování apod.) s důrazem na  oblast sociální komunikace;
  • zprostředkovat některé metody a postupy rozvoje sociálních dovedností;
  • zvýšit motivaci pro práci na dlouhodobějším osobním růstu.

Forma: přednáška, cvičení, modelové situace , hry, diskuse, sdílení vlastních zkušeností…

  1. blok
  • Oblasti sociálních dovedností  (sociální percepce, sociální interakce a komunikace, konflikty a jejich zvládání, asertivita, zvládání zátěže).
  • Sociální percepce: jak vnímám ostatní, jak jsem vnímán?
  • Jak zlepšovat a zpřesňovat sociální percepci a posilovat vlastní pozitivní dojem (image).
  1. blok
  • Sociální komunikace jako nejdůležitější dovednost:
  • jak se učit efektivní – zdravé komunikaci
  • intrapersonální komunikace a její význam, jak efektivněji  komunikovat  sám se sebou
  • interpersonální komunikace:
  • rozvíjení  komunikační způsobilosti v oblasti:neverbální  k. –  vhodné a nevhodné  neverbální signály, jak vnímat a rozumět neverbálním sdělením;xverbální komunikace naslouchání jako nejdůležitější komunikační dovednost
  1. blok
  • Asertivita jako cesta k druhým lidem, které předchází cesta k vlastním potřebám, přáním,  právům :  3P – poznání, projevení, prosazení
  • asertivní osobnost
  • asertivní techniky (kritika, prosazování, kompromis)
  1. blok
  • Konflikty
  • Konflikt jako cesta k souladu
  • Styly řešení, dovednosti pro zvládání

Vyučuje: Mgr. MgA. Lucie Essenza

Zdraví je pro nás vším

Dvoudenní přednáška o komplexním přístupu ke zdraví a práci na tělu i Duchu

Den 1

Lidské tělo a zdraví

  • Co vlastně znamená být zdravý?
  • Co vše udělat pro svoje zdraví, prevence
  • tělo je náš přítel
  • tajemství biologických hodin
  • stravování, skladba stravy, průmyslově upravované potraviny
  • správné dýchání, dechová cvičení
  • kvalitní spánek a odpočinek
  • optimální hmotnost, redukce váhy
  • pobyt v přírodě, pohyb

Den 2

Lidské tělo a nemoc

  • příčiny nemocí, možnosti přírodní či alternativní léčby

Zdravá a léčivá strava

  • co jíst, když jsme nemocní
  • superpotraviny, které nám zachrání život

Fytoterapie

  • hlavní české bylinky a jejich využití
  • domácí výroba léčivých produktů, popř. ochutnávka

Psychosomatika

  • nemoci z pohledu emocí a psychiky
  • myšlení uzdravuje, afirmace, vizualizace

Sebeléčba

  • energetický systém těla
  • ruce – zdroj léčivé síly, praktické ukázky

Úsměv léčí duši i tělo

  • humor a smích jako lék
  • léčivý vnitřní úsměv, praktické ukázky

Vyučuje: Ing. Jarmila Mandžuková