Profil absolventa – Psychologie zdraví

 

Doba studia dva roky, celkem 16 víkendů (vždy sobota a neděle), 8 víkendů za školní rok

Tento dvouletý obor se skládá ze dvou samostatných dílčích oborů:
1 letého oboru Základy psychologie
1 letého oboru Psychosomatika

Co můžeme a máme dělat, abychom zabránili nežádoucím jevům a těžkostem v našem duševním životě? Jak vedle tělesné hygieny provádět i hygienu duševní? Ve světě se v
posledních dekádách vytvořila samostatná disciplína, která se těmito otázkami zabývá – psychologie zdraví. Obor Psychologie zdraví je určen pro všechny, kteří si uvědomují význam a roli duševních faktorů na našem zdraví a vůbec na veškerém dění v našem životě. Základy psychologie jsou důležité ve všech profesích, a to nejen pomáhajících (učitelé, zdravotničtí pracovníci, policisté, sociální pracovníci, právníci, soudci….). Avšak v současné praxi jsou i při studiu na vysokých školách poznatky z psychologie podceňovány a jsou předávány na nedostatečné úrovni, což se promítá i dopady v běžném reálném životě. Poznatky z psychologie jsou nezbytné k navození správné empatické komunikace, pochopení sebe sama i dění kolem nás, k citlivému přístupu v životě. V kontextu Psychologie zdraví pak poznatky z oboru Základy psychologie neoddělitelně souvisí s poznatky z oboru Psychosomatika, kterou lze chápat jako vnitřně složité propojení biologického a psychosociálního pohledu na člověka ve zdraví a v nemoci, vlivu psychických procesů a emocí na vznik fyzických problémů, kdy každá nemoc má také svoji psychickou složku. Psychologie zdraví je jednou z mladých, ale velmi dynamicky se rozvíjejících psychologických disciplín. Fakticky existuje již delší dobu, ale oficiálně (formálně) byla institucionalizovaná v roce 1978, kdy APA schválila oficiální ustavení disciplíny psychologie zdraví jako 38. divizi (Division of Health Psychology).

Absolvent 2 letého oboru Psychologie zdraví obdrží certifikát o absolvování oboru Psychologie zdraví pod záštitou Školy celostní a přírodní medicíny KAMATÉ.

Současně absolvent obdrží certifikáty za absolvování dílčích 1 letých oborů: oboru Základy psychologie a oboru Psychosomatika.

Cena studia: 1. rok 14 000 Kč/ školní rok, 2. rok 14 000 Kč.

Vytisknout

Programová náplň – Psychologie zdraví

 

Programová náplň podoboru Základy psychologie

 

Úvod do psychologie

Mgr. Veronika Bartošková

  • Co to je psychologie, čemu se věnuje a čím může být prospěšná.
  • Rozdělení psychologie a její disciplíny.
  • Je to vůbec věda?
  • Biologická a sociokulturní determinace psychiky
  • Zajímavé psychologické výzkumy a jejich možné využití v našem životě.
  • Vybrané kapitoly aneb ochutnávka obecné psychologie (př. vědomí a nevědomí, senzorické procesy, lidská percepce, motivace, jazyk, myšlení a emoce).
  • psychologie poradenství

 

Psychologie osobnosti – dobrodružství jedinečnosti

Mgr. Klára Dvořáková

  • Osobnost, jáství, koncepce, struktura a rysy osobnosti.
  • To nejdůležitější z psychologie osobnosti.
  • Typologie osobnosti.
  • Biologický základ osobnosti – temperament, emoce, citová zralost.
  • Dynamika osobnosti – klasifikace potřeb a motivace.
  • Výkonové vlastnosti osobnosti – dispozice, schopnosti, IQ
  • Osobnost a charakter – charakterové vlastnosti, morální vývoj, svědomí, sebehodnocení, sebevědomí.
  • Rozvoj vlastní osobnosti a vlastního potenciálu.
  • Aktivní práce na sobě, seberealizace, sebevědomí, sebeúcta, sebepoznání, sebereflexe, vlastní hodnota.

 

Vývojová psychologie – život jako cesta

Mgr. Klára Dvořáková

  • Vývojová psychologie hravě a v souvislostech celého rodinného systému od početí do smrti.
  • Vývojová psychologie se zabývá vývojem člověka jako jedince – aneb pojďme prozkoumat dobrodružství, které začíná před narozením a končí smrtí.
  • Rodičovství jako výzva.

 

Sociální psychologie – člověk jako tvor sociální

Mgr. Klára Dvořáková

  • Vybrané kapitoly ze sociální psychologie a osobnosti člověka.
  • Člověk a společnost. Společnost, předsudky, kolektivní vědomí.
  • Naše začleňování mezi ostatní jedince.
  • Socializace, sociální vývoj člověka, sociální ovlivňování (rodina, škola, přátelé, práce, společnost, kultura).
  • Socializační procesy, sociální učení, interakce.
  • Sociální roce sociální pozice, konflikt sociálních rolí.
  • Sociální skupiny a jak nás ovlivňují
  • Sociální percepce a chyby, které děláme.
  • Psychologie davu. Manipulativní jednání a jak se mu bránit.

 

Sociální psychologie – emoční konfrontace a skupinová dynamika

Jarka Vykoupilová

  • Sociální skupiny a jak nás ovlivňují
  • Emoční inteligence, emoční konfrontace, emoční harmonizace
  • Skupinová dynamika

 

Pedagogická psychologie – Kresba – nevědomé písmo dětí

PhDr. Eliška Halaszová

Je rozdíl mezi kresbou dítěte a kresbou dospělého? Odpověď zní „ano“. Dospělý má povědomí, jak by daná kresba měla vypadat, je „svázán“ zákonitostmi kresby. Dítě tyto otázky neřeší. Kreslí to, co ho právě napadne, bez jakýchkoliv „limitů“. Někdy dítě své dojmy ještě nedokáže slovně vyjádřit, a tak je pro něj přirozenější vyjádřit vše kresbou. Kreslí to, co cítí a jak to cítí. Kresba je spontánní, neovlivněná „pravidly“. Dítě svojí kresbou „vypráví příběh“.

Dětská kresba představuje jeden z nejvhodnějších způsobů poznání osobnosti dítěte. Není jenom hrou nebo sněním, jak by se na první pohled mohlo zdát, ale zahrnuje v sobě také realitu – podává sdělení o dítěti, jeho vztazích a jeho světě. Výtvarný projev dítěti umožňuje využít neverbální a symbolickou řeč, pomocí které může – byť i nevědomě – vyjádřit své niterné pocity, přání, obavy a představy. Kresby vypovídají o jeho náladách, vnitřním napětí či prožitých traumatech.  Dětská kresba je jedním ze způsobů, jak pootevřít bránu do dětské duše. Je vhodné mít více kreseb z různého časového období pro objektivní pohled na úroveň motoriky a grafomotoriky dítěte, jak se vyvíjí jeho vnitřní potenciál a schopnosti.

2-denní seminář je určen jak pro rodiče, tak i pro pedagogy, respektive pro všechny, kteří mají zájem porozumět tomu, co nám dítě kresbou a písemným projevem sděluje. Seznámí se s jednotlivými znaky v kresleném i písemném projevu dítěte. Objeví souvislosti mezi kresbou, písmem a vlastnostmi a schopnostmi pisatele. Získané znalosti se dají uplatnit v každodenním životě.  Kurz je interaktivní, všichni účastníci jsou zapojováni do práce s kresbami.

Osnova semináře

  • Kresba jako jedna z forem komunikace – nevědomé písmo dětí
  • Dětská kresba a její vývoj
  • Dětská kresba   x   kresba dospělých
  • Uspořádání kresby v prostoru
  • Řeč barev
  • Stadia vývoje dětské kresby
  • Komplexní dojem z kresby
  • Častá témata dětské kresby
  • Dítě a rodina
  • Lidská postava – dítě a rodina – vynechávky
  • Kresba a afektivita dítěte
  • Kresba na volné téma
  • Varovné signály a agresivní znaky v dětské kresbě
  • Dobrý a špatný prospěch dětí ve škole
  • Dětský rukopis
  • Co ovlivňuje písmo – čtení mezi řádky
  • Interpretace dětského písma a kreseb
  • Rukopis v pubertě a dospívání
  • Dětské písmo   x   písmo dospělých
  • Rozbor a diskuse nad ukázkami kreseb dětí různého věku

 

Pedagogická psychologie – nikdy se nepřestáváme učit

Mgr. Klára Dvořáková

  • Paměť a jak funguje. Dá se cvičit?
  • Typy učení.
  • Rozdílné studijní typy, učební styly a strategie.
  • Současné paradigma pedagogiky, konstruktivistický versus transmisivní přístup v pedagogice.
  • Vzdělávání a jeho podoby.
  • Alternativní směry aneb jde to i jinak (Waldorf, Montessori, svobodné školy, domácí vzdělávání, unschooling).
  • Pozornost a jak ji zlepšit.
  • Potíže v učení.
  • Poruchy učení a speciální pedagogika, prevence školní a výukové neúspěšnosti, formativní versus sumativní hodnocení ve škole.

 

Náročné životní situace

Mgr. Klára Dvořáková, Mgr. Jitka Meindl, Jarka Vykoupilová

  • Žijeme ve stále se zrychlujícím se světě.
  • Závažné životní situace.
  • Stres a jeho zvládání.
  • Jak zářit, ale neshořet (aneb syndrom vyhoření).
  • Traumatické události v našem životě a jak je zvládnout.
  • Posttraumatický šok, příčiny vzniku, průběh, terapie.
  • Mysl, tělo, psychosomatika.
  • Základy psychosomatiky, vliv psychiky na zdraví člověka.
  • Neurolingvistické programování, aktivní NLP. Autogenní trénink.
  • Duševní hygiena, aneb jak se starat i o svoje nitro.
  • Relaxace a její možnosti.
  • Plánování času – time management.
  • Nezpracované trauma, následky, léčba.
  • Terapeutický rozhovor, praktický nácvik, poradenská činnost.
  • Pozitivní přístup k životu
  • Aktivní a tvořivý život, pozitivní myšlení.
  • Prevence deprese, úzkostných stavů a změny nálad.
  • Práce se vztekem, agresí, smutkem a pocitem viny.

 

Abnormality duševního života

Mgr. Klára Dvořáková

  • Co je vlastně norma? Jak ji uchopit?
  • Chorobné změny psychických jevů a jednotlivé odchylky.
  • Jak se vyvíjel náš náhled na abnormality a zvláštnosti.
  • Poruchy osobnosti (rozlišení, druhy, projevy chování, možnosti léčby, psychoterapie).
  • Deprese, aneb když temnota pohltí.
  • Úzkostná porucha.
  • Obsedantně kompulzivní porucha.
  • Maniodepresivní psychóza.
  • Demence a vzácné poruchy.

 

Psychodiagnostika, (Psycho)Terapie

Mgr. Klára Dvořáková

  • Psychodiagnostika, terapie a její podstata, možnosti a úskalí.
  • Principy psychodiagnostiky.
  • Jaké typy terapie existují a proč se nebát psychoterapeuta.
  • Osobnost terapeuta.
  • Dramaterapie, arteterapie, zooterapie a další.
  • Skupinová terapie, komunita.
  • Praktické ochutnávky.

 

Psychoterapie – dramaterapie

Jarka Vykoupilová

  • Dramaterapie jako druh psychoterapie (terapie uměním)

 

Grafologie a její význam ve vztahu k rozvoji osobnosti

PhDr. Eliška Halaszová

Motto: ,, Nejtěžší ztráta, to je ztráta vlastního Já…“ ( C. Mc Cullersová)

Grafologie je psychodiagnostická metoda vycházející z psychologie výrazu z psychologie rukopisu. Jejím hlavním předmětem je vztah mezi rukopisem osobnosti a jejími psychosomatickými vlastnostmi. Grafologie jako vědní disciplína má význam v osobní i pracovní rovině.  V osobní rovině grafologie osobnosti přinese hluboké sebepoznání, založené na nevědomé, podvědomé úrovni. Uvědomění si základních temperamentových a charakterových vlastností, kvalitu vlastního potenciálu a možnosti jeho dalšího rozvoje. Umět lépe zvládnout stres, zvýšení sebevědomí a sebeúcty osobnosti. V pracovní rovině na základě sebepoznání přinese grafologie vnímání a pochopení rozdílů jiné osobnosti, zlepšení mezilidských vztahů, prohloubení sociální a emocionální inteligence, empatii a umění orientovat se v oblasti psychologie osobnosti. Zaměstnavateli – zadavateli grafologie přinese zlepšení komunikace mezi pracovníky na základě pochopení osobnostních rozdílů, vzájemnou empatii a toleranci, psychickou vyrovnanost jednotlivců a rozvoj jejich osobnostního potenciálu, zlepšení týmové spolupráce. Na základě etického kodexu České grafologické komory v Praze, veškeré konzultace a poradenství probíhají na úrovni individuálních konzultací. Konzultace jsou vedeny na základě rozboru rukopisu písma osobnosti s písemným souhlasem.

Cílem grafologie je poznání a pochopení charakterových a temperamentových vlastností osobnosti, sebereflexe, sebeuvědomění, sebepřijetí, zvýšení sebevědomí a sebedůvěry, možnosti osobnosti, zvládání vnitřního stresu a napětí na základě vlastních možností, pochopení rozdílnosti jiné osobnosti na základě svého sebepoznání.

Seminář grafologie je rozdělen do dvou výukových víkendových bloků:

 

Grafologie – písmo promlouvá – I.

Kurz frekventanty naučí základy rozboru písma. Grafologie je diagnostickou metodou, která k analýze písma používá znalosti z psychologie osobnosti, díky kterým lze nahlížet pod povrch psaného textu a zjistit více o sobě i o svém okolí. Kurz grafologie je vhodný pro rozšíření „vlastních obzorů“, ale také praktickým pomocníkem například pro manažery, personalisty, ale nejen pro ně.

Program

  • Grafologie jako psychologická disciplína, z čeho vychází a k čemu ji lze využít?
  • Poznatky z historie grafologie
  • Základní pravidla rozboru rukopisu
  • Symbolika plochy – rozložení textu na papíře a jeho význam
  • Komplexní dojmové znaky v písmu
  • Měřitelné a popsatelné znaky v písmu
  • Baumtest – interpretace kresby stromu a co nám řekne o jejím autorovi
  • Práce s rukopisem – náčrt osobnosti – dominantní znaky
  • Diskuse

Cíle

  • Seznámení s grafologickou terminologií
  • Naučit účastníky orientovat se v jednotlivých grafologických znacích
  • Procvičování získaných znalosti na ukázkových rukopisech

 

Grafologie – písmo promlouvá – II.

Rukopis „vypráví“ příběh o nás samotných, jak jsme emocionálně schopni zvládat stresové situace, jak uvažujeme, myslíme, hodnotíme jak sebe, tak jaký vztah máme k druhým, zda jsme „týmoví hráči“, anebo dáváme přednost individuálnímu přístupu k řešení problémů.

Písmo je staré více jak pět tisíc let, vždy bylo ceněno jako stupeň vyššího vzdělání. I když, v současné době se více používají k písemné komunikaci počítače či mobily, přesto ručně psané písmo má stále svůj význam. Každá myšlenka, ale i nálada pisatele se promítá do způsobu psaní písmen, a proto lze písmo chápat jako „mozkopis“.

Kurz „Grafologie – písmo promlouvá – II. navazuje na kurz Grafologie – písmo promlouvá I. Frekventanti rozborem jednotlivých částí struktury osobnosti získají ucelený pohled na pisatele rukopisu. Rozbor kresby dvou lidských postav – muže a ženy tento pohled dokresluje.

Kurz je určen pro všechny, kdo mají zájem dozvědět se více o sobě i druhých. Manažeři a personalisté objeví, jaké znaky je mají v písmu zaměstnanců nejvíce zajímat a žadatelé o práci zjistí, proč po nich někdy firmy chtějí ručně psaný motivační dopis.

Program

  • Povahové rysy pisatele rukopisu – Struktura osobnosti v písmu (vitalita, racionalita, emocionalita, temperament, dynamika, vůle, sociabilita, sebepojetí, morální vlastnosti)
  • Analýza podpisu
  • Kresba dvou lidských postav – muže a ženy
  • Závěrečná analýza ručně psaného písma – poznání nejen silných a slabých stránek pisatele
  • Diskuse

Cíle

  • Co a jak hledat v rukopise – rozšíření již získaných vědomostí
  • Procvičování získaných znalosti na dalších ukázkových rukopisech – co jsme schopni vyčíst z ručně psaného písma a kreseb

 

Vědomá komunikace

Ing. Vlasta Křenovská

Vzdělávací seminář o tom, co vás nikde nenaučili o komunikaci s interaktivními pasážemi. Chcete přijít na to, jak jednoduše porozumět blízkým kolem sebe? V případě, že používáme nevědomou komunikaci často řešíme konflikty (vnější i vnitřní), opakovaná nedorozumění a nepochopení. Vnímáme konflikt jako útok na svou vlastní osobu.Naučíme vás na základě komunikačních typů, jak pochopit své vlastní nastavení. Jak se dívat na protistranu a porozumět jejímu vnitřnímu nastavení. Umět chápat, co se v nich odehrává, jak fungují a jak vnímají svět kolem sebe. Proč si v některých oblastech rozumíte a v jiných vůbec ne. Pochopíte, jak s ní mluvit, aby vás druhá strana vnímala. Budete rozumět, kde jsou jejich slabiny a konfliktní místa. Zaměříme se také na to, jak je umět podpořit, když je třeba a také umět si říci o vlastní podporu.

Struktura přednášky:

  • Úvod do komunikace
  • Vědomá x nevědomá komunikace
  • Záměr komunikace
  • Vývojové etapy
  • Nefunkční komunikace
  • Komunikační typy
  • Empatie v komunikaci
  • Slabiny x podpora
  • Interaktivní část

 

Vztahové zákonitosti aneb procitnutí z iluze

Ing. Vlasta Křenovská

Vzdělávací seminář o vztazích a jejich přenosu v rodině. Zplození každého z nás vzniká ze vztahu. Už vlastním početím vzniká neverbální vztah mezi matkou a dítětem. Celý život jsme ve vztahu, vždy minimálně ke svým rodičům a sami k sobě. Jak rosteme, vyvíjíme se, vztahy a zkušenosti s lidmi kolem nás se prohlubují. Vznikají tak stavební kameny, které tvoří náš svět. Určují naše vnímání světa. Cílem semináře je objasnit fungování vztahů a jejich přenosů v rodině. Pochopení zákonitostí vztahu já sám k sobě, proč se vnímáme tak, jak se vnímáme. Jak se naše hluboké citové zážitky, traumata a odmítnutí promítají ve vztazích. Podívat se na principy a fungování partnerských vztahů.

Struktura přednášky:

  • Vztahové zákonitosti
  • Fungování primárních vztahů
  • Jak vzniká náš vlastní vztah k sobě samému
  • Přenos vztahů v rodině
  • Podprahové vzorce
  • Partnerské vztahy
  • Cykleni v nefunkčních vztazích
  • Vnitřní zranění a co s nimi?

 

Zdravá  komunikace  aneb komunikací ke zdraví

Mgr. Veronika Bartošková, Klára Dvořáková, Jarka Vykoupilová, Ing. Vlasta Křenovská

Cíle: 

  • seznámit se se základními oblastmi sociálních (a profesních) dovedností    (přiměřené poznání a ovládání sebe sama, poznávání a akceptace druhých, empatie, tolerování apod.) s důrazem na  oblast sociální komunikace;
  • zprostředkovat některé metody a postupy rozvoje sociálních dovedností;
  • zvýšit motivaci pro práci na dlouhodobějším osobním růstu.

Obsah:

  • Co to je komunikace a proč nelze nekomunikovat
  • Jak spolu komunikujeme?
  • Verbální a neverbální komunikace.
  • Chyby v komunikaci a argumentační fauly.
  • Kouzlo diskuse.
  • Asertivita versus agresivita.
  • Efektivní komunikace, konfliktní a krizová komunikace, pozitivní komunikace.
  • Partnerská komunikace, rozdíl komunikace mezi mužem a ženou.
  • Komunikace v poradenství, druhy klientů.
  • Dotazy, diskuse, společné shrnutí celého ročníku.

Forma: přednáška, cvičení, modelové situace , hry, diskuse, sdílení vlastních zkušeností…

  1. blok 
  • Oblasti sociálních dovedností  (sociální percepce, sociální interakce a komunikace, konflikty a jejich zvládání, asertivita, zvládání zátěže).
  • Sociální percepce:  jak vnímám ostatní, jak jsem vnímán?

Jak zlepšovat a zpřesňovat sociální percepci a posilovat vlastní pozitivní dojem (image).

  1. blok  
  • Sociální komunikace jako nejdůležitější dovednost: 
  • jak se učit efektivní – zdravé komunikaci
  • intrapersonální komunikacea její význam,  jak efektivněji komunikovat  sám se sebou
  • interpersonální komunikace
  • rozvíjení  komunikační způsobilosti v oblasti
  • neverbální  k.–  vhodné a nevhodné  neverbální signály, jak vnímat a rozumět neverbálním sdělením
  • verbální komunikace  
  • nasloucháníjako nejdůležitější komunikační dovednost
  1. blok
  • Asertivita jako cesta k druhým lidem, které předchází cesta k vlastním potřebám, přáním,  právům : 3P – poznání, projevení, prosazení
  • asertivní osobnost
  • asertivní techniky  (kritika, prosazování, kompromis)
  1. blok
  • Konflikty
  • Konflikt jako cesta k souladu
  • Styly řešení, dovednosti pro zvládání

 

Programová náplň podoboru Psychosomatika

 

Astrologie a psychoastrologie nejen z klasického pohledu, jak je známe, ale i z pohledu původního, tedy indoevropské (a slovanské) tradice. 

Alexandra Lechovská

Základní rozpoznávací veličinou v astrologii je poměr světla a tmy. V průběhu roku se tento poměr plynule mění (půl roku ve prospěch tmy a půl roku ve prospěch světla), až onen poměr dosáhne takové kvality, že se udělá čára, protože kvalita poměru obou se proměnila do té míry, že musí být nová kvalita, protože „světelné poměry“ jsou už velmi odlišné. Těchto „rozdělujících“ čar je celkem 12 a „plochy“, „vzdálenosti“ mezi těmito čarami známe jako znamení zvěrokruhu.

Proč je těchto čar právě 12? Nejstarší zmínku o oné mystické „dvanáctce“, mnohem starší než zmínka o dvanácti ztracených izraelských kmenech a o dvanácti Ježíšových apoštolech, jsem našla u dvanácti Buddhových paramit, dvanácti Buddhových společníků, symbol později napodobený právě obrazem židovských apoštolů kolem Ježíše Krista.

„Pátráním“ po základním zdroji astrologické nauky jsem se dostala k indoevropské gnostické tradici, tedy k sánskrtu, ve kterém jsou nejstarší texty napsány. Sánskrt je, jak víme, kolébkou všech indoevropských jazyků.  A následně jsem objevila  Mgr. Jana Kozáka, překladatele ze sánskrtu  (přeložil mnoho původních sánskrtských nejstarších textů do češtiny a napsal o tom několik knih).  Abych pochopila to původní, to nejstarší , „ty kořeny“, nebyla jiná cesta, než se pustit do studia sánkrtu – u výše zmíněného učitele, již 6. rokem.  Pro ty, jejichž rodnou řečí je český  jazyk, je to jediná možnost, jak se podívat na svojí mateřštinu z výšky a pochopit polidšťující funkci jazyka jako takového. Všechny ostatní jazyky jsou totiž méně složité a obtížné než čeština. Jak tedy víme, všechny indoevropské jazyky pocházejí ze sánskrtu, avšak ne tím způsobem, že by se ze sánskrtu vyvinuly, ale je to přesně opačně – všechny tyto jazyky jsou jen zbytkem původního dokonalého svatého jazyka. My už dnes nemáme jazykové gramatické prostředky, jak vyjádřit to, co lze vyjádřit sánskrtem.  Slovanské jazyky zachovaly původní dokonalost v nejvyšší (ale i tak bohužel  nevelké) míře  a z nich se   právě čeština jistým způsobem vymyká. (Dá se říci, že čím více na západ, tím primitivnější, upadlejší jazyk. A s časem všechny jazyky dále upadají, čehož jsme svědkem.)

Stejně, jako jsou dvě astrologické kategorie světlo a tma, jsou i dva přístupy ke světu, dva přístupy výkladu. „Světelný“  symbolizuje právě jazyk a „temný“ symbolizuje hmota. Bohužel, z astrologie se vytratil právě onen „světelný“ výklad světa, stejně jako ze všech tzv. esoterních oborů.

 

Cesta k pochopení, lásce a zdraví

MUDr. Milan Oulehla

  • porozumění druhým
  • význam lásky a empatie
  • význam pochopení pravdy
  • terapie pomocí koncentrované myšlenky (veršem)
  • cesta ke zdraví
  • jednoduché odpovědi na složité životní otázky

  

Duchovní a osobnostní rozvoj

Mgr. Helena Veselá

  • Proč si sami sebe nevážíme a proč si nevěříme aneb O malé sebeúctě a malé sebedůvěře
  • Partnerství mezi mužem a ženou – výjimečné spojení pro vývoj lidských duší
  • Každá trampota má svou mez… aneb O rodičích a dětech
  • Životní síla – kde se nalézá a kam se ztrácí
  • Kam se ztratilo pravé ženství a ryzí mužství

 

Energetické dráhy na těle a jejich emoční potenciál

Jana Minaříková

  • Meridiány (kudy vedou, k čemu nám jsou a jak nám pomáhají)
  • 5 různých projevů energie v těle
  • psychosomatika vnitřních orgánů
  • důležité akupunkturní body a jak s nimi pracovat
  • základní rozdělení emocí a práce s nimi 

 

Kineziologie

Alena Řehořová

  • Seznámení s kineziologií
  • Svalový test a předtesty- kontrakce, extenze a svalový obvod
  • F/O držení…. uvolnění stresu, dech a uvedení do přítomnosti ve stresových situacích
  • Emoční vyladění
  • Jednoduché uvolňující cviky (zkrat uší, očí, křížové programování, směry pohledu)
  • Praktická ukázka

 

Léčivé odpuštění, léčivé usmíření

Jarka Vykoupilová

  • objasníte si, jak tento proces funguje a jak působí na vaši energii
  • zjistíte, proč je odpuštění opravdovým klíčem k našemu osvobození
  • dozvíte se, jak při původní ceremonii postupovali původní obyvatelé Severní Ameriky
  • projdete osvobozujícím procesem a zcela diskrétně odložíte své hlavní životní zátěže
  • procítíte hluboké ulehčení i nově nabytou vnitřní rovnováhu a sílu
  • vyjasníte si jak dále postupovat v případě, že máte hlubší životní témata

 

Psychosomatika z pohledu EFT

Xenie Pilíková

  • Historie vzniku technik emoční svobody (EFT)
  • Základní postup EFT – mechanická část
  • Postojové předpoklady pro účinnost EFT
  • Možnosti využití EFT pro vlastní sebeléčení
  • Možnosti terapeutického použití EFT pro terapeutickou praxi
  • Praktická část – trénink EFT
  • Otázky a odpovědi

 

Systemické konstelace – psychosomatika v rodině a vztazích

Bc. Adéla Urbancová

  • účinný nástroj k osobnímu rozvoji, růstu, porozumění našim vlastním pocitům a činům
  • pomocník k opuštění starých přesvědčení a názorů na život
  • metoda dovolující nám nabytí úcty a lásky k předchozím generacím, k životu a k nám samotným
  • pomocník v nalezení pravého místa nejen v rodině, ale i v životě samotném
  • seminář je prožitkový a dotkne se každého účastníka, i když svoji konstelaci nestaví

Metoda konstelací umožňuje nahlédnout z jiné, obsáhlejší, perspektivy na jakékoli téma, které aktuálně prožíváme jako nerovnováhu, problém, bolest, blokádu či nemoc. Jako bychom vyletěli vrtulníkem nad Labyrint, ve kterém zrovna bloudíme. Tato jiná perspektiva pohledu je léčivá sama o sobě, ale může také ukázat nové cesty, řešení, uvolnění, skryté překážky, slepé uličky.

 

Antická mystéria a jejich symbolika v umění

Bohumil Vurm, Zuzana Vurmová

Antická mystéria (Eleusis, Delfy, Mithra) a jejich vliv v umění a architektuře až do dnešních dnů. Hlavní myšlenka mystérií byl duchovní i hmotný přínos pro jedince, zjednodušeně jak žít lépe a zdravěji se znalostí hlubokých tajemství (prostřednictvím zasvěcení). Pod tím vším by se prolínalo téma – „umění a zdraví“ neboli umění jako prostředek poznání a jeho vliv na lidské zdraví.

Rozvrh hodin –  Psychologie zdraví – 2022/2023

 

Doba studia: 2 roky (16 víkendů), sobota 9 – 17 hodin, neděle 9 – 16 hodin

 

  1. ročník  – podobor Základy psychologie
15. říjen 2022 1 sobota Psychologie- úvod do psychologie, komunikace, základy práce s klientem Mgr.  Veronika Bartošková
16. říjen 2022 1 neděle Psychologie- úvod do psychologie, komunikace, základy práce s klientem Mgr. Veronika Bartošková
12. listopad 2022 2. sobota Grafologie I. PhDr. Eliška Halaszová
13. listopad 2022 2. neděle Grafologie I. PhDr. Eliška Halaszová
3. prosinec 2022 3. sobota Grafologie II. PhDr. Eliška Halaszová
4. prosinec 2022 3. neděle Grafologie II. PhDr. Eliška Halaszová
14. leden 2023 4. sobota Pedagogická psychologie PhDr. Eliška Halaszová
15. leden 2023 4. neděle Pedagogická psychologie PhDr. Eliška Halaszová
11. únor 2023 5. sobota Vědomá komunikace Ing. Vlasta Křenovská
12. únor 2023 5. neděle Vědomá komunikace Ing. Vlasta Křenovská
4. březen 2023 6. sobota Sociální psychologie – emoční konfrontace a komunikace, skupinová dynamika Jarka Vykoupilová
5. březen 2023 6. neděle Psychoterapie – základy dramaterapie Jarka Vykoupilová
18.březen 2023 7 online webinářsobota Psychologie osobnosti – dobrodružství jedinečnostiAbnormality duševního života Mgr. Klára Dvořáková
19. březen 2023 7 online webinářneděle Vývojová psychologie – Život jako cesta Mgr. Klára Dvořáková
15. duben 2023 8 online webinářsobota Sociální psychologie – Člověk jako tvor sociální Mgr. Klára Dvořáková
16. duben 2023 8 online webinářneděle Psychodiagnostika, psychoterapie Mgr. Klára Dvořáková

 

 

2. ročník – podobor Psychosomatika

termíny víkend předmět vyučující

 

15.10. 2022 1 sobota Kineziologie  

Alena Řehořová

 

16.10. 2022 1 neděle Kineziologie  

Alena Řehořová

 

12.11. 2022

 

2 sobota  

Systemické konstelace – Psychosomatika v rodině a vztazích

 

 

Bc. Adéla Urbancová
13.11. 2022 2 neděle  

Systemické konstelace – Psychosomatika v rodině a vztazích

 

Bc. Adéla Urbancová
3.12. 2022 3 sobota  

Duchovní a osobnostní rozvoj

 

Mgr. Helena Veselá
4.12. 2022 3 neděle  

Duchovní a osobnostní rozvoj

 

Mgr. Helena Veselá
14.1.2023 4 sobota  

Energetické dráhy na těle a jejich emoční potenciál

 

Jana Minaříková
15.1.2023 4 neděle Léčivé odpuštění

Léčivé usmíření

Jarka Vykoupilová

Jarka Vykoupilová

 

11.2.2023 5 sobota Vědomá komunikace Ing. Vlasta Křenovská
12.2.2023 5 neděle Vědomá komunikace Ing. Vlasta Křenovská
4.3.2023 6 sobota  

Cesta k pochopení, lásce a zdraví

 

MUDr. Milan Oulehla
5.3.2023 6 neděle Psychosomatika z pohledu EFT

 

Xenie Pilíková
25.3.2023 7 sobota Astrologie a psychoastrologie nejen z klasického pohledu, jak je známe, ale i z pohledu původního, tedy indoevropské (a slovanské) tradice.

 

Alexandra Lechovská
26.3.2023 7 Neděle Astrologie a psychoastrologie nejen z klasického pohledu, jak je známe, ale i z pohledu původního, tedy indoevropské (a slovanské) tradice.

 

Alexandra Lechovská
22.4. 2023 8 sobota Antická mystéria a jejich symbolika nejen v umění Bohumil Vurm
23.4. 2023 8 Neděle Antická mystéria a jejich symbolika nejen v umění Bohumil Vurm

 

 

Vytisknout

Rozvrh hodin –  Psychologie zdraví – 2023/2024

Doba studia: 2 roky (16 víkendů), sobota 9 – 17 hodin, neděle 9 – 16 hodin

1. Ročník – Psychosomatika

termíny víkend předmět vyučující
21.10.2023 1 sobota Cesta k vnitřnímu štěstí Marie Vítová Plášilová
22.10.2023 1 neděle Cesta k vnitřnímu štěstí Marie Vítová Plášilová
11.11.2023 2 sobota Pramen života Daniel Petlák
12.11.2023 2 neděle Pramen života Daniel Petlák
2.12.2023 3 sobota Duchovní a osobnostní rozvoj Mgr. Helena Veselá
3.12.2023 3 neděle Duchovní a osobnostní rozvoj Mgr. Helena Veselá
20.1.2024 4 sobota Systemické konstelace – Psychosomatika v rodině a vztazích Bc. Adéla Urbancová
21.1.2024 4 neděle Systemické konstelace – Psychosomatika v rodině a vztazích Bc. Adéla Urbancová
10.2.2024 5 sobota Kineziologie Alena Řehořová
11.2.2024 5 neděle Kineziologie Alena Řehořová
2.3.2024 6 sobota Léčivé odpuštěníLéčivé usmíření Jarka VykoupilováJarka Vykoupilová
3.3.2024 6 neděle Energetické dráhy na těle a jejich emoční potenciál Jana Minaříková
23.3.2024 7 sobota Vědomá komunikace Ing. Vlasta Křenovská
24.3.2024 7 neděle Vědomá komunikace Ing. Vlasta Křenovská
20.4.2024 8 sobota Cesta k pochopení, lásce a zdraví MUDr. Milan Oulehla
21.4.2024 8 Neděle Psychosomatika z pohledu EFT Xenie Pilíková

 

2. Ročník – Základy psychologie

2. ročník Základy psychologie

Celkem 8 víkendů výuky, z toho 6 víkendů prezenčně ve škole a 2 víkendy formou online z pohodlí domova v podobě celodenního webináře přes google meet.

1 sobota Obecná psychologie a psychologie poradenství Mgr. Martina Brožková
1 neděle Obecná psychologie a psychologie poradenství Mgr. Martina Brožková
2. sobota Psychologie komunikace Mgr. Martina Brožková
2. neděle Psychologie komunikace Mgr. Martina Brožková
3. sobota Psychologie osobnosti – dobrodružství jedinečnostiAbnormality duševního života Mgr. Klára Dvořáková
3. neděle Vývojová psychologie – Život jako cesta Mgr. Klára Dvořáková
4. sobota Grafologie I. PhDr. Eliška Halaszová
4. neděle Grafologie I. PhDr. Eliška Halaszová
5. sobota Grafologie II. PhDr. Eliška Halaszová
5. neděle Grafologie II. PhDr. Eliška Halaszová
6. sobota Psychologie traumatu Ing. Markéta Blažená
6. neděle Psychologie traumatu Ing. Markéta Blažená
7 sobota Sociální psychologie – Člověk jako tvor sociální Mgr. Klára Dvořáková
7 neděle Psychodiagnostika, psychoterapie Mgr. Klára Dvořáková
8 sobota Pedagogická psychologie PhDr. Eliška Halaszová
8 sobota Pedagogická psychologie PhDr. Eliška Halaszová